حمله بر مهمان‎خانه‌یی در کابل از زبان یک قربانی: پولیس دو ساعت بعد وارد عمل شد

- ۲۵ ثور ۱۳۹۴

شنبه ۲۶ ثور ۱۳۹۴

 

زین‌الله یک تن از زخمیان رویداد اخیر مهمان‌خانۀ پارک پالس در کابل می‌گوید که در نخستین دقایق پس از زخمی‌شدن، به خانمش زنگ زد و گفت که مرا ببخش شاید دیگر هرگز به خانه برنگردم!
وی می‌گوید، در حالی‌که بغض عمیق گلویش را گرفته و اشک در چشمانش حلقه زده بود، از خانمش طلب بخشش کرد و گفت که اگر به خانه بر نگردد، mnandegar-3از فرزندانش مراقبت کند.
به گزارش رادیوی آزادی، زین‌الله را روز جمعه در شفاخانه ایمرجنسی شهر کابل در حالی ملاقات کردیم که یک پرستار این شفاخانه زخم‌های وی را پانسمان می‌کرد.
وی که کارمند یکی از موسسات خصوصی درکابل است، گفت که درچهارشنبه شب به سمیناری که در این مهمانخانه برگزار شده بود، دعوت بود.
او چشمدیدش را از رویداد چنین قصه کرد:
« هفت‌و نیم شب وقت صرف نان شب شده بود، یک بچه جوان داخل شد و یک مقدارنان را گرفت و پهلوی خارجی‌ها نشست، بعد از آن‌که نان خورد برخاست و تفنگچه‌اش را کشید، درکمرش شاجورهای مرمی بود و مرمی‌هایش را تبدیل می‌کرد، در قدم اول همان خارجی‌هایی را که اتباع ایتالیا بودند، بالای شان شلیک کرد و بعداً طرف ما آمد و شلیک کرد وسه تن از دوستانم شهید شدند. «
زین الله می‌گوید، پس ازآن یک گلوله به سینه و دوگلوله دیگر به پاهایش اصابت کرد به زمین افتاد و به سختی نفس می‌کشید.

وی می‌گوید که فرد مهاجم یک تن بود، لباس سیاه و مرتب به تن داشت و ریشش را تراشیده بود.
او افزود:» یک بار شلیک کرد، پس دوباره به دهلیز برآمد صدایش را می‌شنیدم که میزها و چوکی‌ها را در راه زینه که در منزل دوم بود، می‌انداخت تا پولیس‌ها داخل آمده نتوانند. دوباره برگشت و هرنفری را که می‌خواست چک می‌کرد وخودش را مطمین می‌ساخت که از بین رفته یا نرفته؛ کسانی‌که نفس می‌کشیدند بالای شان دوباره شلیک می‌کرد. «
بر اساس گزارش‌ها، در حمله طالبان بر هوتل پارک پالس در منطقه کلوله پشته شهر کابل ۱۴ غیرنظامی خارجی و داخلی کشته شده اند.
حمله بر این هوتل زمانی صورت گرفت که ده‌ها تن برای اشتراک در یک محفل فرهنگی و هنری در این هوتل جمع شده بودند.
زین الله می‌گوید که سه تن از همکارانش که با وی در یک میز نشسته بودند، همه کشته شدند.
او گفت: «زمانی‌که از دهن دروازه شروع کردند، فهمیدم که طرف من می‌آید از بغلم زیاد خون می‌آمد، بازخون‌ها را گرفتم، خون‌ها لخته شده بود در روی خود لخته‌های خون را ماندم در چشمانم ماندم، آمد وقتی دید که دوستانم کشته شدند، مرا سیل کرد فکرکرد که در چشمانش و رویش فیر کردیم و از بین رفته، باز رفت. «
وی می‌گوید زمانیکه به چهار اطرافش می‌نگریست که هم‌جا را جسدهای بیجان و خون گرفته تصور نمی‌کرد که باز به زنده‌گی‌اش ادامه دهد.
او افزود: «زمانیکه شخص انتحارکننده رویش را آن طرف می‌کرد من بند تنبان خود را بازکردم و پایم را بسته کردم، درروی سینه‌ام که مرمی اصابت کرده بود، از طرف دیگر برآمده بود باز به خاطری که خون ضایع نشود، انگشتانم را به جایی که مرمی خورده بود فروبردم. امید زنده‌گی را نداشتم برای خانمم زنگ زدم وگفتم که اگر زنده بودم دوباره شما را خواهم دید و اگرنبودم از بچه‌هایم مراقبت کن!.»
درشفاخانه ایمرجنسی کابل اکنون به جز از زین الله سه تن از زخمیان دیگر این رویداد نیز بستری بودند که همه شان پس از تداوی مرخص شده اند.
زین الله می‌گوید که دوساعت پس از وقوع این رویداد نیروهای امنیتی وارد عمل شدند و در این مدت از محافظین مهمانخانه پارک پالس برای دفاع از جان مهمانان این مهمانخانه هیچ خبری نبود.
مقامات امنیتی این رویداد را مشابه به حمله مهاجمان بر هوتل سرینای کابل که در شب سال نوسال ۱۳۹۳ رخ داد می‌خوانند.
این حمله و تلفات برخاسته از آن واکنش‌های شدیدی را درداخل وخارجی از کشور به همراه داشت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.