نمایشگاه صنایع داخلی ملی در هرات گشایش یافت

- ۲۹ ثور ۱۳۹۴

چهارشنبه ۳۰ ثور ۱۳۹۴

 

mnandegar-3برای اولین بار در سال جاری در ولایت هرات نمایشگاه صنایع ملی و تولیدات داخلی گشایش یافت.
مسوولان برگزاری این همایش گفته اند که روز سه شنبه در این نمایشگاه حدود ۸۰ غرفه از صنایع ملی و تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شده است.
آنان می‌گویند که هدف از برگزاری این نمایشگاه، نشان دادن توانایی های شان در قسمت تولید صنایع داخلی بوده و برگزاری این چنین نمایشگاه ها به پیشرفت صنایع داخلی مفید می باشد.
حمیدالله خادم رییس اتحادیۀ صنعت گران ولایت هرات به جمهورنیوز گفت که در این نمایشگاه ۸۰ غرفه گذاشته شده که ۳ غرفه از صنایع کابل بوده و متباقی آن صنایع و محصولات ولایت هرات است.
او گفت که برگزاری این چنین نمایشگاه ها برای صنعت گران مفید بوده و آنها توانایی تولید تمامی نیازمندی های مردم کشور را دارند.
آقای خادم تصریح کرد که هم اکنون محصولات و صنایع داخلی ولایت هرات، در افغانستان جایگاه ویژه یی را به خود گرفته و هدف شان از برگزاری این نمایشگاه توسعه ی این محصولات است.
رییس اتحادیۀ صنعت گران هرات تاکید کرده که بر اساس دستور رییس جمهور می بایست تمامی مردم کشور از صنایع ملی استفاده کنند و صنعت گران هرات در تلاش بالا بردن کیفیت کالاهای شان هستند.
در همین حال، شماری از صنعت گران ولایت هرات گفته اند که هم اکنون صنعت ولایت هرات دچار مشکلات زیادی بوده و باید مقامات مرکزی روی مشکلات شان توجه بیشتری بخرج دهند.
این صنعت گران هرات، عدم دسترسی شان به زمین های شهرک صنعتی، وضعیت بد امنیتی هرات، و نبود بازار خرید و فروش را از جمله بزرگ ترین مشکلات شان عنوان می کنند.
نمایشگاه تولیدات داخلی و صنایع ملی تا سه روز دیگر بر روی بازدید کنندگان باز است.
در سالی که گذشت، به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور، صنعت و تجارت در افغانستان و به ویژه هرات ضربات سنگینی را متحمل شد.
با آنکه در سال گذشته سرمایه های زیادی هم از کشور خارج شدند؛ اما انتظار می رود که امسال مشکلات سال قبل بر طرف شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.