مراقبت از عشق؛ دشـوارتر از عاشـق شـدن!

- ۰۳ جوزا ۱۳۹۴

شنبه ۲ جوزا ۱۳۹۴

 

mnandegar-3بخش سوم و پایانی

اگر می‌خواهید چهرۀتان را با لبخند زیبا کنید و انرژی آن را به زنده‌گی‌تان بیاورید، باید به جای آن‌که منتظر بهانه بمانید، خودتان آگاهانه وارد عمل شوید. چند سی‌دی کمدی و مجلۀ طنز بخرید و امروز در کنار همسرتان آن‌ها را ببینید و بخوانید. نیازی نیست قهقهه بزنید. حتا چند لبخند کوچک یا بلند خواندنِ قطعه‌یی از یک شعرِ طنز می‌تواند آرام آرام زنده‌گی شما را دگرگون کند.

ببخشید
زنده‌گی‌تان را به میدان غُر زدن‌های دایمی تبدیل نکنید. می‌دانیم که همسرتان بازهم الماری را به هم ریخته، اما به جای غُر زدن یا جنجال به پا کردن برای موضوعات ساده، به این فکر کنید که «آیا خودتان بی‌عیب و نقصید؟» مطمین باشید که همۀ ما گاهی به‌خاطر کاستی‌های‌مان دیگران را رنجانده یا ناامید می‌کنیم. پس به جای آن‌که مدام خودتان را در مقام قاضی یا معلم قرار دهید، از کنار مشکلاتِ کوچک آسان‌تر بگذرید و صحبت کردن در مورد آن‌ها را به زمانی که آرام‌ترید، موکول کنید. باور کنید انتخابِ کلماتِ بهتر در زمان آرامش، تأثیر حرف شما را چند برابر خواهد کرد.

درست دعوا کنید
نمی‌گوییم همۀ دل‌خوری‌ها را در دل‌تان نگه دارید و هیچ وقت با همسرتان یکی به دو نکنید. دعوا کردن یکی از حقوق و حتا نیازهای اساسیِ شماست. تا زمانی که در مورد مشکلات بحث می‌کنید، برای حل شدن شان امید دارید. پس به جای سکوتی که تنها فاصلۀ شما را زیاد می‌کند، با همسرتان بحث کنید؛ اما یادتان نرود که بحث و دعوا کردن هم آدابِ خودش را دارد. اگر رفتاری از همسرتان شما را آزار داده، زمین و آسمان را به هم ندوزید و در دعوا تمام اشتباهاتِ پیشینِ او را رو نکنید. وقت بحث کردن بر همان اشتباهِ او تمرکز کنید و کل شخصیتش را زیر سؤال نبرید. با رفتار منطقی و بحث‌های محترمانه و بی‌حاشیه، به او نشان دهید که مشکل شما همان رفتار است، نه همۀ رفتارهای او.
از هم جدا نشوید
فعالیت‌های دونفره، تنها مخصوصِ تازه‌عروس و دامادها نیست. حتا اگر ده‌ها سال از زنده‌گی مشترک‌تان بگذرد، بازهم می‌توانید از لذتِ قدم برداشتن در کنار هم بهره‌مند شوید و با وقت‌گذرانی‌های دونفره آرامش بگیرید. چند وقت است که با هم بیرون نرفته‌اید؟ از آخرین باری که فقط شما دو نفر پشت میز رستورانت یا کافه نشسته بودید، چه‌قدر گذشته؟ آخرین‌بار که با هم آشپزی کردید کی بوده؟ اگر پاسخ دادن به این سوالات برای‌تان سخت است، بدانید که بیش از اندازه از هم فاصله گرفته‌اید. همین امروز دونفره با هم فلم تماشا کنیـد و همین هفته در کنار هم کیک درست کنید و از با هم ساختن و حتا با هم خراب‌کاری کردن لذت ببرید.

منـبع: برترین‌ها

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.