فرمانده کل نیروهای خارجی در افغانستان: داعش مصروف سربازگیری در افغانستان و پاکستان است

- ۰۳ جوزا ۱۳۹۴

دو شنبه ۴ جوزا ۱۳۹۴

 

فرمانده نیروهای بین‌الملل در افغانستان گفت که گروه تروریستی داعش به صورت فعال در حال جذب جنگجویان ناراضی طالبان در افغانستان و پاکستان هستند.
جنرال جان کمپبل فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان روز گذشته اعلام کرد که گروه تروریستی داعش به صورت فعال در افغانستان سربازگیری mnandegar-3می‌کند اما هنوز عملیات در این کشور انجام نداده است.
جان کمپبل گفت: تبلیغات پیچیده رسانه‌یی گروه تروریستی داعش جنگجویان ناراضی طالبان در افغانستان و پاکستان را جذب می‌کند.
وی افزود: بسیاری از جنگجویان ناراضی طالبان نیز با گروه تروریستی داعش بیعت کرده‌اند اما ما نمی‌خواهیم نفوذ آن‌ها (داعش) در افغانستان گسترش پیدا کند و تلاش می‌کنیم که حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان مانند عراق و سوریه نشود.
فرمانده نیروهای بین‌المللی در افغانستان اظهار داشت: مردم افغانستان با ایدیولوژی گروه تروریستی داعش مخالف هستند که مهمترین دلیل عدم موفقیت این گروه تروریستی در نفوذ به افغانستان است.
کمپبل ادامه داد: این در حالی است که وی با اعلام تقابل گروه تروریستی داعش با طالبان افغانستان برای تحت کنترل درآوردن تمامیت ارضی این کشور، اظهارات گذشته خودش مبنی بر فعال نبودن گروه تروریستی داعش در جنگ افغانستان را نقض کرد.
وی اعلام کرد: طالبان افغانستان و گروه تروریستی داعش بارها با یکدیگر درگیر شده‌اند که نگرانی جدی به شمار می‌رود.
جان کمپبل از گسترش حضور این گروه تروریستی داعش در افغانستان در ۶ ماه اخیر خبر داد اما از اعلام تعداد دقیق خودداری کرد.
گاردین مدعی شد: رهبری طالبان در پاکستان است و اکنون برای پایان جنگ در افغانستان و آغاز گفت‌وگوهای صلح با دولت کابل تحت فشار قرار گرفته است.
کمپبل گفت: بسیاری از طالبان از رهبری این گروه خسته شده‌اند و گروه تروریستی داعش را به عنوان یک فرصت مناسب برای بدست آوردن منابع قلمداد می‌کنند.
اگرچه که حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان بارها توسط شخصیت‌های سیاسی، کارشناسان و مقامات این کشور مانند حامد کرزی رییس‌جمهور سابق، امنیت ملی و وزارت داخلۀ افغانستان تبلیغات و دور از حقیقت خوانده شد.
اما جان کمپبل در مصاحبه با «آرمی‌تایمز» اعلام کرد: گزارش‌هایی وجود دارند که تعدادی در افغانستان و پاکستان به طور آشکار به تبلیغات و پخش شب‌نامه برای گروه تروریستی داعش پرداخته و تلاش می‌کنند تا مردم را به صفوف این گروه تروریستی جذب نمایند.
دفتر ریاست‌جمهوری افغانستان برای اولین بار حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان را تأیید کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.