دکتر غنی ضمنِ تعلیق وظایف رییس و معاونان ادارۀ آیسا: فساد در ادارۀ آیسا بررسی شود

- ۰۸ جوزا ۱۳۹۴

شنبه ۹ جوزا ۱۳۹۴

 

رییس‌جمهور غنی وظایف رییس و معاونان ادارۀ حمایت از سرمایه‎گذاری افغانستان را به حالت تعلیق درآورد و شش تن از مقام‌های وزارت شهرسازی را ممنوع‌الخروج اعلام کرد.
این اقدام دیروز در ارگ ریاست جمهوری و پس از جنگ در مقر آیسا صورت گرفته است.
در جلسه‏یی‌که آقای غنی روز گذشته با نماینده‌گان وزارت تجارت و صنایع، وزارت عدلیه، ادارۀ آیسا و تعدادی از کارشناسان حقوقی و اقتصادی حضور mnandegar-3داشت، دربارۀ مشکلات حقوقی و اداری ادارۀ حمایت از سرمایه‌گذاری در افغانستان (آیسا) بحث و گفت‏وگو صورت گرفت.
براساس خبرنامۀ ارگ، در این جلسه پست‌های سرپرست و معاونین ادارۀ آیسا به حالت تعلیق آورده شدند و رییس‌جمهور هدایت داد تا هیأتی جهت تفتیش و بررسی فساد در ادارۀ آیسا توظیف گردد.
رییس‌جمهور غنی هدایت داد تا از تصرف و مداخلۀ وزراء در پست‌های رقابتی جلوگیری صورت گیرد و وزارت تجارت و صنایع چند تن کاندید را بر اساس شایسته‌گی و کیفیت طرح پیشنهادی این کاندیدان برای ریاست این اداره پیشنهاد نمایند.
همچنان، به وزارت عدلیه هدایت داده شد تا یک طرح اساسی را جهت تعیین شخصیت حقوقی ادارۀ آیسا آماده سازد.
رییس جمهور غنی ورود افراد مسلح به ادارات ملکی را غیر قابل قبول دانست و هدایت داد تا در مورد قضیۀ ورود افراد مسلح به ادارۀ آیسا بررسی جدی صورت گیرد و عاملین این قضیه تحت تعقیب قانونی قرار گیرند.
در این حال، محمد اشرف غنی وظایف شش نفر از رؤسای وزارت شهرسازی را به اتهام دست داشتن در فساد به حالت تعلیق درآورد و آن‌ها را ممنوع‌الخروج اعلام کرد.

 

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.