کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا: پول پروژۀ توزیع شناسنامۀ برقی تا ۱۰ روز دیگر قطع می‌شود

- ۱۷ جوزا ۱۳۹۴

دو شنبه ۱۸ جوزا ۱۳۹۴

 

اعضای کمیسیون امنیت داخلی و امور دفاعی مجلس سنا می‌گویند که اگر توزیع شناسنامه برقی در کشور تا ۱۰ روز دیگر آغاز نشود؛ کمک‎کننده‌های خارجی کمک‌های شان را به این پروژه قطع خواهند کرد.
سمیع فیصل عضو کمیسیون امنیت داخلی و امور دفاعی کشور گفت: «روز گذشته رییس عملیاتی توزیع تذکره‌های برقی را به کمیسیون دعوت کرده mnandegar-3بودیم؛‌ قانون توزیع تذکره سال گذشته از مجلسین پاس شد و حالا هیچ کدام مانع قانونی هم وجود ندارد؛ اما به دلایل نامعلوم توزیع تذکره معطل قرار داده شده است».
آقای فیصل پروژه توزیع شناسنامه برقی را یک امر مهم برای کشور خواند و افزود: رییس توزیع شناسنامه برقی گفت که دونرها برای توزیع آن، یک هفته تا ده روز وقت تعیین کرده اند و اگر این روند آغاز نشود، پول پروژه قطع خواهد شد.
او از مجلس سنا خواست که در این رابطه تصمیم بگیرد.
محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا نیز تاکید ورزید که هیچ مشکل قانونی وجود ندارد که مانع توزیع شناسنامه برقی شود و حکومت مکلف است تا روند توزیع را هرچه زودتر آغاز کند.
آقای ایزدیار از کمیسیون امنیت داخلی خواست که بار دیگر وزیر امور داخله را در این خصوص به کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا فرابخواند تا آقای علومی در پیوند به مشکلات موجود در خصوص شروع نشدن توزیع شناسنامه ی برقی پاسخ دهد.
به باور آگاهان؛ توزیع این شناسنامه ها، بسیاری از مشکلات کشور را به ویژه تشخیص هویت و ناآرامی ها را در کشور کنترل می کند.
این روند؛ از حدود چهار سال به این طرف متوقف است.
آقای غنی پس از به قدرت رسیدنش، وعده داده بود که این روند را آغاز می کند؛ اما تاهنوز عملی نشده است.
گفته می شود، برخی از گروه های قومی به دلیل درج نشدن برخی مشخصات شخصی بر سر راه توزیع شناسنامه های برقی سنگ اندازی می کنند و رییس جمهور تا هنوز نتوانسته از این سد بگذرد.

 

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.