ورود «مهاجرین پاکستانی» به ولایت کندز

- ۱۸ جوزا ۱۳۹۴

سه شنبه ۱۹ جوزا ۱۳۹۴

 

منابع آگاه می‌گویند که اتباع پاکستانی در روزهای اخیر به وسیلۀ موترهای لاری به ولسوالی‎های طالب‎نشین ولایت کندز انتقال داده می‎‏شوند.
این منابع همچنان می‌گویند که این افراد عمدتاً از مناطق سرحدی پاکستان از وزیرستانِ پاکستان به ولایت کندز انتقال داده می‌شوند.
براساس اظهارات این منابع، هیچ کسی حق ندارد که این موترها را هنگام وردود به ولایت کندز بررسی و بازرسی کند.
mnandegar-3روزانه از ۱۰ الی بیست عراده موترهای کلان مملو از آدم‌ها و اساسیه منزل در سرک عمومی کندز تخار و بدخشان دیده شده است.
اما مسوولان امنیتی در ولایت کندز، این گزارش‎ها را رد کرده می‎گویند که هیچ موتری بدون بازرسی وارد مرکز ولایت کندز شده نمی‎تواند.
اما منبعی که با روزنامۀ ماندگار صحبت می‎کرد، گفت یک روز یکی از این موترها در ولسوالی علی آباد کندز دچار حادثه تخنیکی شد و توقف کرد و قتی مردم به سراغ‌شان رفتند متوجه شدند که کسانی اند که از مناطق لاهور و کویته و دیگر مناطق پاکستان به
کندز آمده اند.
منبع می‌گوید که برخی از این افراد در دشت ارچی و امام صاحب کندز جابجا شده اند و برخی هم به سمت تخار و بدخشان رفته اند.
این منبع می‌گوید احتمال این‌که در این موترها اسلحه و مهمات جنگی، نیز وجود داشته باشد و همه کسانی که انتقال داده می‌شوند اعضای طالب و داعش باشند زیاد است.
منبع می‌گوید که این افراد در مناطقی در تخار و کندز جابجا شده اند که عمدتاً طالب نشین اند و این نشان می‌دهد که افراد جنگی تازه‌نفس به همین ساده‌گی از پاکستان به شمال افغانستان انتقال داده شده است.
این منبع می‌گوید در حالی‌که مردم کندز از ساحات جنگی فرار کرده و هر روز به ولایت‌های نزدیک و حتا کابل مهاجر شده اند، واردشدن این افراد به کندز، سوال‌های زیادی را به وجود می‎آورد.
اما سیدسرور حسینی سخنگوی فرماندهی پولیس کندز به روزنامۀ ماندگار گفت که آنها در این خصوص اطلاعاتی ندارند.
او گفت: تمام کسانی که داخل مرکز کندز می‎شوند، چه در وسایط تیزرفتار باشند و چه هم در وسایط باربری، در پاسگاه‎های پولیس بازرسی می‎شوند.
سخنگوی فرماندهی پولیس کندز گفت که آنها تا اکنون با کدام قضیۀ مشکوکی از این دست بر نخورده اند و اگر در این زمینه شواهد و مدارکی در اختیار آنان قرار گیرد، آن را به رسانه‎ها و مطبوعات در جریان می‎گذارند.
گفتنی است که طی ماه های اخیر هزاران پاکستانی در ولایت های جنوبی و شرقی کشور مسکن گزین شده اند که اتهام‌هایی در خصوص داعش بودن و طالب بودن آنان مطرح شده است. این افراد عمدتا مسلح اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.