دفتر میدیوتیک: خبـرنگاری پژوهشـی را جدی بگیریم

- ۱۹ جوزا ۱۳۹۴

چهارشنبه ۲۰ جوزا ۱۳۹۴

 

دفتر رسانه‌یی میدیوتیک، با برگزاری یک کارگاه چهارروزۀ آموزشی، برای شماری از خبرنگاران، خبرنگاری پژوهشی را آموزش داد.
در این کارگاه آموزشی، خبرنگاران شماری از رسانه‌های فعال در کابل اشتراک کرده بودند.
محمد عاطف فقیرزاده همآهنگ‌کنندۀ مرکز اجتماعی رسانه‌یی میدیوتیک در کابل به روزنامۀ ماندگار گفت: «خبرنگاری تحقیقی به عنوان یکی از هنرهای mnandegar-3غالب در ژورنالیسم جهان، نیاز است تا در افغانستان هم مطرح و روی آن کارهای زیادی صورت گیرد.»
آقای فقیرزاده هم‌چنان گفت: ما در نظر داریم تا با آموزش خبرنگاران جوان افغانستان آنان را با شیوه‌های جدید گزارش‌گری تحقیقی آشنا سازیم.
اسدالله آریا استاد دانشگاه و آموزش‌گر این کارگاه نیز می‌گوید: «خبرنگاری تحقیقی پرده از کارهای پنهانی نهادهایی بر می‌دارد که به نحوی در فساد دست دارند و از قدرت استفادۀ سوء کرده‌اند.»
این استاد دانشگاه می‌افزاید: خبرنگاری تحقیقی می‌تواند چهره‌های خاین را بنمایاند و نیاز است تا در این زمینه خبرنگاران زیادی آموزش ببینند و در زمینه کارهای درخوری انجام دهند.
هم‌چنان، نعمت‌الله طنین یکی از اشتراک کننده‌گان این دورۀ آموزشی می‌گوید: برگزاری چنین کارگاه‌هایی برای جامعۀ خبرنگاری افغانستان یک نیاز است و ظرفیت خبرنگاران را بالا می‌برد.
آقای طنین می‌افزاید: در سال‌های پسین، گزارش‌های تحقیقی اندکی در افغانستان تولید شده که با توجه به وضعیت افغانستان نیاز احساس می‌شود تا در این بخش کارهای زیادی صورت گیرد.
مسوولان در دفتر میدیوتیک هم‌چنان می‌گویند که آنان در نظر دارند تا در آینده این دوره‌های آموزشی را در ولایات افغانستان نیز برگزار کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.