آگاهان در پیوند به عملیات پولیس در پایتخت: شبکه‎های اصلی نا امنی را هدف قرار دهید

- ۲۴ جوزا ۱۳۹۴

دو شنبه ۲۵ جوزا ۱۳۹۴

 

ابوبکر مجاهد
mnandegar-3فروش و قاچاق مواد مخدر، فساد در ادارات دولتی و وجود اشخاص زورگو در رده‌های بالای حکومت، باعث بدامنی در شهر کابل شده است.
شماری از اعضای مجلس و آگاهان نظامی با بیان این مطلب می‌گویند، عملیاتی‌که وزارت داخله راه‌اندازی کرده یک عمل نمادین است؛ زیرا تا هنگامی‌که افراد درون‌دولتی مورد بازپرس قرار نگیرند، نا امنی مهار نخواهد شد.
آنان باور دارند، ریشه‌کن ساختن گروه‌هایی‌که در فروش و قاچاق مواد مخدر دست دارند، ارادۀ جدی سران دولت وحدت ملی را می‌خواهد.
در عین حال، مسوولان در وزارت داخله می‌گویند که تمام فروشندها و قاچاق‌چیان موادمخدر در شهرکابل جمع‌آوری شده و نا امنی‌ها به زودترین وقت مهار می‌شود.
مسوولان وزارت داخله می‌گویند که آنان عملیات مشترکی را با فرماندهی پولیس کابل و همکاری پولیس مبارزه با مواد مخدر این وزارت راه‌اندازی کرده‌اند تا خورده فروشان، قاچاقچیان مواد مخدر و افراد مسلح غیر مسوول را دستگیر کنند.
نجیب دانش معاون سخنگوی وزارت داخله در گفت‌و گو با روزنامه ماندگار می‌گوید: عملیات مشترکی را که فرماندهی امنیه کابل با پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله در شهر کابل راه‌اندازی کرده، دو هدف را دنبال می‌کند.
او می‌افزاید: اول، جمع‌آوری کسانی‌که در فروش، قاچاق و پخش مواد مخدر در شهر کابل دست دارند. دوم، پاکاری موترهای شیشه‌ سیاه، جمع‌آوری وسایط بدون پلیت و سلاح‌های بدون مجوز می‌باشد.
آقای دانش خاطر نشان می‌کند: برخورد مسوولان پولیس با فروشنده‌گان مواد مخدر و افراد مسلح غیر مسوول بسیار جدی است.
در این حال، جنرال امرالله امان آگاه نظامی می‌گوید: فروش و قاچاق مواد مخدر، فساد در ادارات دولتی و وجود اشخاص زورگو در رده‌های بالای حکومت، باعث بدامنی در شهر کابل شده است.
آقای امان با ستایش از این عملکرد فرماندهی کابل می‌گوید: آرزو داریم این عملیات ادامه یابد تا شهروندان کابل احساس آرامش و امنیت داشته باشند.
آقای امان هم‌چنان می‌گوید که مردم افغانستان نیروهای امنیتی‌شان را حمایت بی‌دریغ خواهند کرد.
او تأکید می‌کند: آرزومندیم تا تعهداتی را که رهبران دولت وحدت ملی برای آرامی، سهولت و امنیت مردم داده بودند، عملی کنند.
این آگاه نظامی با اشاره به روند گفت‎وگوهای صلح می‌گوید که دشمن با نامن‌سازی‌ بخش‌هایی از کشور می‌خواهد در میز مذاکره از درِ فشار با دولت وحدت‌ملی بنشینند.
آقای امان خاطر نشان می‌کند: «دشمنان سوگند خورده مردم افغانستان کوشش دارند که ما را زیر بار خود قرار دهند، ولی فرزندان دلیر این کشور با قربان‌ کردن خون ‌شان نمی‌گذارند که دشمن، در یک ولسوالی هم حاکمیت داشته باشد.»
در این حال، داکتر جعفری مهدوی نمایندۀ مردم کابل در مجلس نماینده‌گان می‌گوید که ریشه‌کن ساختن افراد و گروه‌هایی‌ که در فروش و قاچاق مواد مخدر دست دارند، ارادۀ جدی سران حکومت وحدت ملی را می‌خواهد.
داکتر مهدوی می‌گوید: اگر گروه‌های اصلی فروش مواد مخدر و ناامنی در کابل دستگیر نشوند، با گرفتاری چند خورده فروش مواد مخدر این مشکلات مهار نخواهد شد.
این عضو مجلس با بیان این که نا امنی‌ها، قاچاق و فروش مواد مخدر، اختطاف‌ و سرقت‌های مسلحانه در شهر کابل افزایش یافته، می‌افزاید: «عملیاتی که وزارت داخله راه اندازی کرده یک عمل نمادین است، ما وقتی می‌توانیم اراده جدی داشته باشیم که مافیایی بزرگ مواد مخدر و افرادی وابسطه به این گروها را شناسایی و به ارگان‌های عدلی و قضایی تسلیم کنیم.»
آقای مهدوی خاطر نشان می‌کند که حضور دست‌های مافیایی در بین نیروی‌های پولیس و عمل نکردن جدی این نیروها در امر مبارزه در برابر افراد مسلح غیر‌مسوول و فروشنده‌گان بزرگ مواد مخدر، ناامنی‌ را در شهر کابل افزایش داده است.
او گفت: اگر نیروی‌ها امنیتی اراده جدی برای مبارزه با مواد مخدر و افراد مسلح غیر مسوول داشته باشند، این گروه‌ها نمی‌توانند شهر کابل را ناامن سازند.
در این حال، تیمورشاه حکیمیار فعال مدنی می‌گوید: نگرانی مردم از بدامنی، وجود اشخاص مسلح غیر مسوول و فروش مواد مخدر در شهرکابل افزایش یافته است.
او با نگرانی از افزایش معتادان در شهر کابل می‌افزاید: دولت باید جلو فروشنده‌گان مواد مخدر
به‌ باور این فعال مدنی، دولت در جمع آوری معتادان و به‌همکاری وزارت صحت عامه برنامه جمع‌آوری افراد معتادان را آغاز کند و مراکز درمانی معتادین را باید افزایش دهد.
آقای حکیمیار تأکید کرد که اگر دولت در جلوگیری فروش مواد مخدر، جدی عمل نکند با سرنوشت مردم بازی می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.