وزیر شهرسازی: بی‌خانه‎ها با پول اندک صاحب خانه می‌شوند

- ۲۹ جوزا ۱۳۹۴

چهار شنبه ۲۷ جوزا ۱۳۹۴

 

وزیر شهرسازی می‌گوید که در تلاش است تا با اعمار شهرک‌ها و آپارتمان‌های جدید زمینۀ دسترسی همه اقشار جامعه به مسکن مناسب را با اقساط درازمدت فراهم سازد.
سیدسعادت منصور نادری وزیر شهرسازی در یک نشست خبری در کابل حین ارایه برنامۀ صدروز کاری این وزارت گفت که با اعمار این آپارتمان‌ها همه اقشار جامعه می‌توانند با پرداخت مبلغی اندک و در اقساط درازمدت، صاحب خانه شوند.
mnandegar-3آقای نادری تصریح نمود: «متاسفانه در طول سیزده سال گذشته هیچ نوع توجهی برای مسکن قابل استطاعت با اقساط دراز‌مدت صورت نگرفته است؛ آپارتمان‌هایی‌که در افغانستان در طول ۱۳ سال گذشته چه دولتی و خصوصی ساخته شده‌اند، برای دو قشر بوده، یکی برای کسانی‌که ثروتمند هستند و دیگر برای کسانی‌که خانه داشتند».
وی افزود: «هیچ نوع توجه بالای مسکن قابل استطاعت و برای کسانی‌که مستحق اند صورت نگرفته است؛ مسکن قابل استطاعت از اولویت‌های کاری ماست؛ ما امیدواریم تا با نرخ ۱۵ تا ۲۵ هزار دالر بتوانیم مسکن قابل استطاعت را بسازیم با اقساط ۲۵ ساله و ۳۰ ساله، تا مستحقین بتوانند در بین ۳ تا ۶ هزار افغانی ماهوار صاحب مسکن شوند».
وزیر شهرسازی، اصلاح نظام مدیریت شهری، برنامۀ ملی شهر۱ی، اصلاحات در امور اجرایی وزارت و مبارزه با فساد را از اولویت‌های کاری اش خواند و اظهارداشت که برنامۀ کاری صد روز آینده وی با درنظرداشت امکانات و ظرفیت‌های این وزارت تدوین شده است.
آقای نادری، برخورد جدی با فاسدین و بررسی مجدد قرارداد‌های عقد شده وزارت شهرسازی را از اولویت‌های دیگر کاری اش برشمرد.
وی در مورد اتهام فساد ۶ کارمند ارشد وزارت شهرسازی نیز گفت که پرونده این افراد به دادستانی کل فرستاده شده و تحقیقات در این باره جریان دارد.
گفتنی است که چندی پیش محمداشرف غنی در دیداری با مسوولان وزارت امور شهرسازی وظایف ۶ کارمند ارشد این وزارت را به حالت تعلیق درآورده و فرمان ممنوع‌‌الخروجی آنان را صادر کرد.
این افراد به جرم دست ‌داشتن در فساد و رشوت‌ستانی، از سوی آقای غنی به نهادهای عدلی و قضایی معرفی شده اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.