برخی سناتوران: مـا را به کـار مجـلس نماینده‎‏گان چی؟

- ۲۹ جوزا ۱۳۹۴

چهار شنبه ۲۷ جوزا ۱۳۹۴

 

اعضای مجلس سنا در مورد ادامه کار مجلس پس از اول سرطان دیدگاه‌های متفاوتی دارند. برخی از سناتوران نسبت به ادامه کار مجلس پس از اول سرطان، نرمش نشان می‌دهند؛‌ اما شماری دیگر برعدم مشروعیت مجلس پس از اول سرطان تاکید دارند.
محمدحسن هوتک یک عضو مجلس سنا گفت: «مجلس سنا، حقوقدانان و نهادهای مختلف در خصوص ادامه کاری مجلس ابراز نظر کرده اند؛ برخی‌ها می‌گویند که مجلس پس از اول mnandegar-3سرطان می‌تواند به کارش ادامه دهد؛‌ اما برخی دیگر می‌گویند که ادامه کار مجلس غیر مشروع است».
آقای هوتک افزود که رییس‌جمهور نیز در این خصوص اعلام کرده که در پی راه حل است.
او تصریح کرد:
«امید من این است که مجلس سنا دیگر موضع جدی در این خصوص نداشته باشد که با مجلس نماینده‌گان در تقابل قرار گیرد».
این عضو سنا خاطر نشان کرد که تقابل دو مجلس بالای اذهان مردم تاثر منفی می‌گذارد.
بازمحمد زرمتی دیگر عضو سنا نیز بیان داشت: «دامن زدن به تقابل دو مجلس به ضرر شورای ملی است؛ شاهد بودید که ما بدون فرمان سه ماه به کار خود ادامه دادیم ولی مجلس نماینده‌گان هیچ صدای خود را بلند نکرد و حالا هم ما نمی‌توانیم انتقادهای خود را جامه عمل بپوشانیم، صرفاً میان دو مجلس تفرقه ایجاد می‌شود».
آقای زرمتی با اشاره به ناامنی‌ها و تقلب در انتخابات گذشته تاکید دارد که برگزاری انتخابات، بدون اصلاح نظام انتخاباتی ممکن نیست.
اما شماری دیگری از سناتوران بر عدم مشروعیت مجلس نماینده‌گان پس از اول سرطان تاکید دارند.
گل احمد اعظمی گفت: «پس از اول سرطان، مجلس نماینده‌گان سرپرست می‌شود؛ سرپرستی قانونی بوده نمی‌تواند، مجلس سرپرست نمی‌تواند به وزیران رای دهد و یا قانونی را تصویب کند».
فضل‌های مسلم یار رییس مجلس سنا نیز تاکید ورزید که موضع قبلی این مجلس در خصوص چه‌گونگی ادامه کار مجلس نماینده‌گان و مشخص‌شدن تاریخ انتخابات پارلمانی، بر اساس فیصله سناتوران بوده است.
آقای مسلم یار افزود که این مساله را رد می‌کند که مجلس نماینده‌گان بالای چالش‌هایی‌که سنا با آن روبرو بوده، بحث نکرده است.
رییس مجلس سنا گفت: «اگر مجلس به کارش ادامه دهد هم غیرقانونی است و نبود مجلس هم یک عمل غیر قانونی است؛ بنابراین یک راه حل باید پیدا شود و آن‌هم باید حداقل تاریخ انتخابات اعلام شود».
به گفته وی، مجلس سنا می‌خواهد که تاریخ انتخابات مشخص شود تا خاطر مردم از دموکراسی و مردم‌سالاری جمع باشد.
سناتوران در حالی در خصوص ادامه کار مجلس چنین ابراز نظر می کنند که برخی نماینده‌گان، مجلس سنا را غیر قانونی می دانند. به باور آنان؛ مجلس سنا با دو ثلث به کارش ادامه می دهد در حالی که از سه ثلث تشکیل شده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.