سفیر ایران در کابل با رد حمایت از طالبان: خطر طالبان و داعش مشابه است

- ۲۹ جوزا ۱۳۹۴

شنبه ۳۰ جوزا ۱۳۹۴

 

سفیر ایران در کابل تاکید کرد که تهران به تروریست‌ها یا نیروهای افراطی هیچ کمکی نخواهد کرد.
به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، محمدرضا بهرامی سفیر ایران در کابل تصریح کرد که تهران سلاح یا پول در اختیار طالبان قرار نمی‌دهد تا این گروه در برابر اقدامات داعش تقویت شود.
روزنامه وال استریت ژورنال اخیراً در گزارشی گفته بود که فرماندهان طالبان کمک‌های مالی و حمایت‌های نظامی از سپاه پاسداران ایران دریافت کرده اند.
mnandegar-3بهرامی تصریح کرد که ما از طالبان حمایت نکرده‌ایم و از هیچ گروه تروریستی یا افراطی حمایت نخواهیم کرد.
وال استریت ژورنال افزود: ایران روابط پیچیده‌یی با طالبان دارد. تهران با رژیم سابق طالبان در کابل تا آستانه جنگ نیز پیش رفت، زمانی که قنسولگری ایران در شهر مزار شریف در سال ۱۹۹۸ میلادی، هدف حمله قرار گرفت.
بهرامی که در دوران جنگ داخلی در دهه ۱۹۹۰ میلادی، به عنوان یک دیپلمات در افغانستان مشغول به فعالیت بوده، در این باره گفت: سیاست ایران حمایت از تروریست نیست، حتی اگر آن‌ها به طور غیر مستقیم از منافع ایران حمایت کنند.
وی افزود: دشمن دشمن من لزوماً دوست ما نیست. اجازه بدهید فراموش نکنیم که تروریسم، تروریسم است، افراطی‌گری افراطی‌گری است و هر دو خطرات مشابهی دارند.
وی در ادامه به خطر جدیدی که منطقه را تهدید می‌کند اشاره کرد و گفت: ظهور داعش به خطر جدیدی تبدیل شده است. بر اساس گزارش‌ها، داعش در حال تقویت مواضع خود و اجیر کردن نیروهای جدید است. ما داعش را یک تهدید بالقوه برای افغانستان و منطقه می‌دانیم.
سفیر ایران در افغانستان تاکید کرد که تجربه اخیر در خاورمیانه بهتر این موضوع را نشان داده است که ما نباید با این گروه‌های تروریستی با سهل‌انگاری و مماشات برخورد کنیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.