وزارت خارجه امریکا: پاکستان تمایلی برای نابودی طالبان و شبکۀ حقانی ندارد

- ۳۰ جوزا ۱۳۹۴

یک شنبه ۳۱ جوزا ۱۳۹۴

 

وزارت امورخارجه ‌امریکا در گزارشی، پاکستان را متحد مهم این کشور در مبارزه با تروریسم عنوان کرد اما ارتش این کشور را به عدم تمایل به نابودی طالبان افغانستان و شبکه حقانی متهم کرد.
وزارت امور خارجه امریکا با ارایه گزارشی از سال ۲۰۱۴ میلادی، پاکستان را متحد مهم واشنگتن در رابطه با مبارزه با تروریسم اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، کشورهایی‌که در فهرست وزارت امور خارجه امریکا حضور ندارند و در رابطه با تروریسم با این کشور همکاری نکرده‌اند، با تحریم‌های شدید مواجه خواهند شد.
mnandegar-3این وزارتخانه اعلام کرد که پاکستان در حال مبارزه با چندین گروه‌ افراطی و تروریستی است که دولت این کشور و فرقه‌های رقیب مذهبی را مورد حمله قرار می‌دهند.
گزارش می‌افزاید: پایگاه‌های مخفی طالبان افغانستان و شبکه حقانی تا کنون در پاکستان وجود دارند و ارتش این کشور با عملیات نظامی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده اما مستقیم و برای نابودی کامل آن‌ها را هدف قرار نداده است.
بر اساس این گزارش، گروه تروریستی القاعده در افغانستان و پاکستان تلفات زیادی داشته اما تیم رهبری این گروه، تاکنون در مناطق دورافتاده منطقه فعالیت می‌کند.
تیم رهبری القاعده در منطقه با فشار نیروهای امنیتی افغانستان، پاکستان و بین‌المللی روبرو است در حالی که قدرت فعالیت آزادانه این گروه بدلیل عملیات نظامی ارتش پاکستان در «وزیرستان شمالی» منطقه قبایلی این کشور تحت تاثیر قرار گرفته است.
گزارش وزارت امور خارجه امریکا در رابطه با افغانستان نیز اعلام کرده که این کشور تاکنون متحمل حملات گسترده‌یی از سوی طالبان، شبکه حقانی و سایر گروه‌های تروریستی است که برخی از آن‌ها از پاکستان سازماندهی می‌شود.
وزارت امور خارجه امریکا در این گزارش مدعی شده که ارتش پاکستان با عملیات نظامی علیه گروه‌های تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان را در سال ۲۰۱۴ میلادی آغاز کرد اما عملیاتی علیه گروه‌های مانند «لشکر طیبه» انجام نداده است که تاکنون به آموزش نیرو، تبلیغات، استخدام و جمع‌آوری کمک مالی در انی کشور می‌پردازند.
لشکر طیبه در سال ۲۰۱۴ میلادی در پاکستان آزادانه فعالیت داشت و دولت نیز هیچ واکنشی در این خصوص نشان نداده است.
خشونت سیاسی و زبانی در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز در شهر کراچی پاکستان ادامه داشت و گروه‌های افراطی، مذهبی و احزاب سیاسی در این عملیات نقش مهمی ایفا کردند.
گزارش وزارت امور خارجه امریکا تصریح کرد: دولت پاکستان امنیت کراچی را در سال ۲۰۱۴ میلادی در اولویت قرار داد و علیه گروه‌های جنایت کار و تروریستی عملیات نظامی را آغاز کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.