افغانستان از هند و پاکستان یکی را انتخاب نمی‌کند

- ۳۰ جوزا ۱۳۹۴

یک شنبه ۳۱ جوزا ۱۳۹۴

 

صلاح‌الدین ربانی وزیر خارجۀ کشور هنگام ارایۀ برنامۀ صد روز نخست کاری‌اش گفت که افغانستان خواهان برقراری روابط دوستانه و عمیق با هند و پاکستان است و نمی‌خواهد به خاطر یکی از این کشورها، رابطه‌اش را با دیگری قربانی کند.
او گفت که رابطه میان هند و پاکستان برای افغانستان مهم است و کابل می‌خواهد هم‌زمان با هر دو کشور رابطۀ دوستانه داشته باشد.
mnandegar-3آقای ربانی برنامۀ صد روز نخست‌ کاری وزارت خارجه را در ۵ بخش که شامل ۶۰ مورد می‌شود، ارائه کرد.
آقای ربانی هدف برنامۀ صد روزه‌اش را افزایش مؤثریت در ارائۀ خدمات و صرفه‌جویی خواند و گفت که با این دو هدف می‌توان کارهای مثبتی در وزارت خارجه انجام داد.
اصلاحات، سیاست خارجی، روابط خارجی، پی‌گیری حقوق اتباع و مهاجران افغانستان، حقوق بشر و حقوق زنان، پنج بخش برنامۀ صد روزۀ وزارت خارجه می‌باشند.
هم‌چنان پی‌گیری ۱۲ موافقت‌نامه، همکاری‌های سیاسی و امنیتی با کشورهای همسایه و تلاش برای کسب عضویت افغانستان در سازمان شانگهای از برنامه‌های دیگر وزارت خارجه اند.
وزیر خارجه می‌گوید که اولین اقدام این وزارت در صد روز نخست، ایجاد سفارت در کشورهایی‌ست که افغانستان در آن ‌جا‌ها نماینده‌گی سیاسی ندارد.
گشودن دو نماینده‌گی جدید در یونان برای حل مشکلات افغانستانی‌های مقیم این کشور و ایجاد کنسول‌گری افغانستان در کلکتۀ هند، برنامه‌های وزارت خارجه برای حل مشکلات اتباع افغانستان می‌باشند.
آقای ربانی فزود: برای دست یابی به صرفه جویی در هزینه در صد روز آینده تصمیم داریم که سه سفارتخانه را ببندیم» این سفارتخانه ها در برازیل، افریقایی جنوبی و هنگری موقعیت دارد که یه گفته وزیر خارجه هم مدیریت لازم را نداشتند و هم هزینه آن چند برابر درآمد سفارتخانه بود.
وی تصریح کرد که مسوولیت کاری این سفارت خانه‌ها، به نزدیک ترین سفارت خانه‌های دیگر سپرده می‌شود و کار اداری آنها ادامه دارد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.