افغانستان محور برنامۀ کاری نشست ناتو در بروکسل

- ۱۸ میزان ۱۳۹۱

نشست دو روزه وزیران دفاع ناتو روز سه‌شنبه در بروکسل آغاز به کار کرد و ماموریت این نیروها در افغانستان یکی از موضوعات مهم مورد بحث این نشست خواهد بود.
انتظار می‌رود که وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خصوص روابط نیروهای ناتو و ایساف در افغانستان روز چهارشنبه مذاکره کنند.
ایتلاف ناتو در بیانیه‌یی اعلام کرد: وزرای دفاع کشورهای عضو احتمالا فاز اول طرح آموزش ناتو پس از ۲۰۱۴ را تایید می‌کنند. طبق این طرح مشاوره و عملیات کمک‌رسانی به نیروهای افغان تامین می‌شود.
اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو هدفی را برای طرح جزئیات ماموریت در افغانستان تا اوایل سال آینده و نهایی شدن طرح عملیاتی آن تا پیش از پایان سال ۲۰۱۳ در نظر دارد. طرح‌های واگذاری مسوولیت‌های امنیتی به نیروهای افعان نیز طبق برنامه تا اواخر سال ۲۰۱۴ محقق می‌شود.
راسموسن پیش از نشست وزرای دفاع ناتو اظهار کرد: استراتژی ما این است که توانایی نیروهای امنیتی افغان را ارتقا داده و به طور تدریجی مسوولیت‌های امنیتی را در سراسر افغانستان واگذار کنیم.
لئون پانه‌تا، وزیر دفاع آمریکا و سایر مقام‌های این کشور برای شرکت در نشست بروکسل حضور می‌یابند. پانه‌تا در جمع خبرنگاران پیش از سفر به بروکسل تصریح کرد: من در آنجا بار دیگر تعهد کشورم را برای اتمام ماموریت در افغانستان به متحدان اعلام می‌کنم.
جنرال جان آلن، فرمانده ارشد امریکا در افغانستان نیز روز چهارشنبه در خصوص اقدامات نظامی که به منظور کاهش حملات خودی در افغانستان انجام شده است، توضیح خواهد داد.
وی افزود: هدف من این است که به اعضای ناتو و متحدانمان بگویم که تمام اقدامات ضروری را برای مقابله با این مساله انجام می‌دهم و حملات خودی نباید موجب شود که از اهداف خود در افغانستان منحرف شویم.
وزرای دفاع ناتو همچنین در خصوص روند ماموریت تحت نظر ناتو پس از ۲۰۱۴ که شامل ادامه آموزش‌ها به نیروهای افغان است، رایزنی خواهند کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.