تشدید نبردها در کندز و بغلان

- ۱۲ سرطان ۱۳۹۴

شنبه ۱۳ سرطان ۱۳۹۴

 

وmnandegar-3لسوالی دشت‌ارچی کندز از دو روز بدین‎سو شاهد نبردی سخت میان نیروهای امنیتی و طالبان بوده است. یکی از مسوولان امنیتی که نخواست نامش فاش شود به سلام‌وطندار گفت که نیروهای امنیتی از پنج‌شنبه شبعملیاتی را از سه جهت بالای طالبان به راه انداخته‌اند.
این مسوول امنیتی می‌گوید که عملیات بازپس‌گیری ولسوالی دشت‌ارچی، از سمت‌های ولسوالی خواجه‌غار ولایت تخار، ولسوالی خان‌آباد کندز و ولسوالی امام‌صاحب این ولایت به راه افتاده و نیروهای امنیتی ساحه را برای فعالیت طالبان تنگ کرده اند.
بر بنیاد گفته‌های منبع، نیروهای امنیتی پیشرفت‌هایی نیز در این عملیات داشته اند.
نصرالدین سعدی، ولسوال دشت‌ارچی نیز با تأیید این مطلب گفت که احتمال دارد نیروهای امنیتی تا پایان روز این ولسوالی را از چنگ طالبان بیرون آورند.
به گفتۀ آقای سعدی نیروهای امنیتی با راه‌اندازی این عملیات، تلفات زیادی به طالبان وارد کرده اند، اما تا کنون آماری در این رابطه در دست نیست.
طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته اند. آن‌ها در حالی به این ولسوالی دست یافته اند که چندی پیش ولسوالی چهاردرۀ کندز را نیز برای مدتی به تصرف خود درآورده بودند.
این گروه پس از تصرف چهاردره با مقاومت شدید نیروهای امنیتی در حومۀ مرکز کندز مواجه شدند و با تحمل تلفات «سنگین» عقب‌نشینی کردند.
عملیات برای بازپس گیری دشت‌ارچی کندز در حالی از سوی نیروهای امنیتی به راه افتاده است که رییس جمهور چندی پیش گفته بود که در جنگ کندز، جنگجویان بیش از ده کشور در مقابل دولت می‌جنگند.
عملیات تصفیه‌یی در ولایت بغلان نیز به منظور پاک‌سازی مناطق ناامن این ولایت از وجود طالبان آغاز شده است
راه‌اندازی عملیات تصفیه‌یی در مناطق ناامن بغلان
جنرال عبدالجبار پردل، فرمانده پولیس بغلان به رسانه‌ها گفت که صبح روز جمعه نیروهای امنیتی، عملیات گسترده‌یی را به خاطر پاک‌سازی ساحات ناامن از وجود طالبان در این ولایت راه انداخته اند.
پیش از این، اعضای شورای ولایتی بغلان و باشنده‌گان این ولایت با انتقاد از مسؤولان امنیتی این ولایت، گفته بودند که طالبان در بغلان با جمع‌آوری عشر و زکات و هم‌چنان سرباز‌گیری، در حال تقویت و تجهیزشدن هستند. آن‌ها مقام‌های امنیتی را متهم به بی‌توجهی کرده و می‌گویند که این مقام‌ها برای طالبان فرصت تجهیزشدن را می‌دهند.
با این حال فرمانده پولیس بغلان علت تأخیر در آغاز چنین عملیاتی را فرارسیدن فصل جمع‌آوری محصولات عنوان کرد و گفت، به دلیل این که نمی‌خواسته حاصلات کشاورزان در مناطق ناامن آسیب ببیند، این عملیات را به تأخیر انداخته بود.
وی می‌گوید، اکنون با پایان فصل جمع‌آوری محصولات کشاورزی، عملیات گسترده‌یی را به خاطر سرکوب طالبان در این ولایت راه انداخته اند.
گفته می‌شود که هم‌اکنون درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان جریان دارد. فرمانده پولیس بغلان افزود که در پایان عملیات، آمار و ارقام تلفات و خسارات را در دسترس رسانه‌ها قرار خواهد داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.