وزیر امور داخله در جلریز: انتـقام شهـدای جمـعه را مـی‏گـیریم

- ۱۳ سرطان ۱۳۹۴

یک شنبه ۱۴ سرطان ۱۳۹۴

 

نورالحق علومی وزیر امور داخله و جنرال قدم‌شاه شهیم رییس ستاد مشترک ارتش دیروز به ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک رفتند و به مردم این ولسوالی وعده سپردند که انتقام خون شهدای رویداد جمعه را از دهشت‌افگنان خواهند گرفت.
براساس خبرنامۀ وزارت داخله، جنرا علومی در دیدار با والی، فرمانده امنیه، فرماندهان قطعات ارتش در میدان وردک و مردم ولسوالی جلریز ضمن بررسی وضعیت عمومی امنیتی این mnandegar-3ولسوالی، به مسوولان امنیتی هدایت داد تا هرچه عاجل در جهت سرکوب دهشت‌افگنان وارد اقدام شده و امنیت ولسوالی جلریز را به گونۀ کامل و مطمین تامین نمایند.
وزیر امور داخله، در دیدار با مردم جلریز گفت که نیروهای امنیتی کشور انتقام خون شهدای رویداد تروریستی جمعه را از دهشت‌افگنان گرفته و به تروریستان اجازه نخواهند داد تا امنیت این ولسوالی را برهم بزنند.
وزیر امور داخله همچنان به تمامی مسوولین امنیتی در میدان وردک دستور داد تا هرچه عاجل عملیات‌های ضد تروریستی خویش را به هدف پاکسازی تمامی مناطق این ولایت از وجود دهشت افگنان راه اندازی نموده و زمینۀ زنده‌گی امن و با ثبات را به مردم فراهم سازند.
در همین حال، جنرال قدم شاه شهیم رییس ستاد مشترک ارتش بر تلاش جدی و مشترک نیروهای امنیتی در امر تامین امنیت و سرکوب دهشت افگنان در این ولایت تاکید نموده و بر مسوولان اردوی ملی در ولایت میدان وردک دستور داد تا در همکاری و همآهنگی با سایر نیروهای امنیتی، عملیات‌های ضد تروریستی را برنامه‌ریزی و اجرا نموده و به نگرانی‌های امنیتی مردم پایان دهند.
جنرال شهیم، با اشاره به اعزام نیروهای کمکی به ولسوالی جلریز، گفت که عملیات پاکسازی این ولسوالی از وجود هراس‌افگنان با شدت و جدیت هرچه تمام جریان دارد و نیروهای امینتی مستقر در این ولسوالی از تمامی امکانات لازم برای سرکوب دهشت افگنان برخوردار استند و دشمن اجازه نخواهد یافت که امنیت مردم را به مخاطره روبرو نماید.
در جریان حملۀ طالبان به ولسوالی جلریز میدان وردک، دست‎کم ۳۰ تن از سربازان ارتش پس از ۲۴ ساعت مقاومت کشته شدند.
آنان با تماس‌های پی‌هم به مسوولان امنیتی در کابل خواستار کمک و همکاری شده بودند، اما به صدای آنان هیچ کسی پاسخ نداده است. بی تفاوتی مقام‌های امنیتی به فریادهای سربازان در خطوط جبهه، شک و تردیدهایی را به وجود آورده است. رهبران هزاره دیروز گفتند که این حادثه برای آنان مشکوک است.
تمامی کشته‌های این رویداد هزاره‎ها بودند. برخی نماینده‎گان مجلس ادعا کرده‎اند که سربازان پشتون از سوی طالبان رها شده اند؛ اما هزاره‌ها کشته شده و سرزده شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.