یک مقام امنیتی در جنوب‎شرق افغانستان: هواپیماها در پکتیا به طالبان جنگ‌افزار پایین می‎کند

- ۱۳ سرطان ۱۳۹۴

یک شنبه ۱۴ سرطان ۱۳۹۴

 

یک مقام بلندپایۀ امنیتی در جنوب‌شرق کشور می‎گوید که از چندی بدین‌سو، هواپیماها با پرواز از آن سوی مرز، در جبهۀ جنگ به طالبان سلاح و مهمات پایین می‎کند.
این مقام امنیتی‌که نخواست نامش فاش شود، روز گذشته در تماس به روزنامۀ ماندگار گفت: هنگامی‌که طالبان شکست می‌‎خورند، هواپیماها با نشست در صفوف نبرد، از این گروه پشتیبانی لوژیستیکی و تسلیحاتی می‌کند.
mnandegar-3این مقام امنیتی گفت: «به‌تاریخ ۱۲/۰۴/۱۳۹۴ سال جاری، چندین طیاره سه مرتبه از استقامت پاره‌چنار پاکستان در مربوطات ولسوالی‌های خمکنی و جانی‌خیل ولایت پکتیا نشست کرده‌اند و به طالبان سلاح و مهمات پایین کرده‌اند.»
منبع همچنان افزود: «به‌تاریخ ۹ سرطان و در شب جمعه ساعت ۱۱:۳۰ چند بال طیاره یک مقدار محموله را از هوا در مربوطات ولسوالی جانی‌خیل پرتاب کرده‌ است. هم‌چنان روز جمعه (۱۲ سرطان) این طیاره‌ها از استقامت پاره‌چنار پاکستان پروازه نمودهو در ولسوالی جانی‌خیل نشست کرده است.»
او گفت: این چیزی است که عملاً نیروهای امنیتی مشاهده می‌کنند.
این مقام بلندپایۀ امنیتی در جنوب‎شرق گفت که این طیاره‌ها از چندی بدین‌سو از عقب طالبان را حمایۀ لوژستیکی وتسلیحاتی می‌کنند.
به گفتۀ او، هنگامی‌که طالبان شکست می‌خورند، چند بال طیاره از عقب به حمایت آنان پیدا می‌شود.
این مقام امنیتی‌که از خط مقدم جبهه صحبت می‎کرد، گفت: گروه طالبان در جنگ‌های بهاری در زون‌ جنوب و شرق شکست خور‌ه‌اند و اکنون می‌خواهند با حمایت آی‌آس‌آی و نظامیان پاکستان برای تلافی شکست خویش، ولسوالی‌های هشت‎گانۀ ولایت پکتیا را به‌سقوط مواجه کنند.
در سال‌های گذشته برخی نماینده‎گان شمال کشور در مجلس گفته بودند که در ولایت کندز هواپیماها به طالبان سلاح و مهمات پایین می‎کنند. اما این نخستین بار است که چنین ادعایی در جنوب کشور مطرح می‎شود.
تا اکنون مقام‎های بلندپایۀ امنیتی در کابل به این ادعاها واکنش نشان نداده اند و تماس‎های ما هم برای گرفتن دیدگاه سخنگویان وزارت‎های دفاع و داخله بی‎نتیجه ماند.
در روزهای پسین، وضعیت امنیتی در تمامی مناطق کشور به شدت وخیم شده است.
در کنار گروه‎ طالبان، نفوذ داعش در برخی ولایت‎ها به شدت در حال افزایش است.

اشتراک گذاري با دوستان :