پس از افشای تمویل طالبان توسط چرخبال‌های پاکستانی نیروهای امنیتی به حالت آماده‎باش درآمدند

- ۱۹ سرطان ۱۳۹۴

چهارشنبه ۱۷ سرطان ۱۳۹۴

 

به دنبال انتشار خبر پایین‎‏کردن جنگ‎افزار برای طالبان توسط هلی‌کوپترهای پاکستانی در برخی ولایت‎های جنوبی، نیروهای امنیتی افغانستان به حالت آماده باش درآمدند.
به گزارش سپورتینگ نیوز، سخنگوی وزارت دفاع گفته است که به نیروهای امنیتی کشور دستور آماده‌باش داده شده است.
این دستور به دنبال نشر خبری در روزنامۀ ماندگار مبنی بر این‌که هلی‌کوپترهای پاکستانی به طالبان در ولایت پکتیا سلاح انداخته‌اند، صادر شده است.
mnandegar-3اخیراً یک مقام بلندپایۀ امنیتی در جنوب‌شرق کشور به روزنامۀ ماندگار گفت که از چندی بدین‌سو، هواپیماها با پرواز از آن سوی مرز، در جبهۀ جنگ به طالبان سلاح و مهمات پایین می‌کند.
این مقام امنیتی‌که نخواست نامش فاش شود، افزود: هنگامی‌که طالبان شکست می‌خورند، هواپیماها با نشست در صفوف نبرد، از این گروه پشتیبانی لوژیستیکی و تسلیحاتی می‌کند.‎
این مقام امنیتی گفت: «به‌تاریخ ۱۲/۰۴/۱۳۹۴ سال جاری، چندین طیاره سه مرتبه از استقامت پاره‌چنار پاکستان در مربوطات ولسوالی‌های خمکنی و جانی‌خیل ولایت پکتیا نشست کرده‌اند و به طالبان سلاح و مهمات پایین کرده‌اند.»
منبع همچنان افزود: «به‌تاریخ ۹ سرطان و در شب جمعه ساعت ۱۱:۳۰ چند بال طیاره یک مقدار محموله را از هوا در مربوطات ولسوالی جانی‌خیل پرتاب کرده‌ است. هم‌چنان روز جمعه (۱۲ سرطان) این طیاره‌ها از استقامت پاره‌چنار پاکستان پروازه نمودهو در ولسوالی جانی‌خیل نشست کرده است.»
او گفت: این چیزی است که عملاً نیروهای امنیتی مشاهده می‌کنند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.