جان مکین: گفت‎وگوهای دولت افغانستان و طالبان شگفت‌آفرین است

- ۱۹ سرطان ۱۳۹۴

شنبه ۲۰ سرطان ۱۳۹۴

 

mnandegar-3جان مکین، نشست اخیر دولت افغانستان با سران طالبان را یک گام مثبت و شگفت‌آفرین خواند.
این سناتور که مسوولیت ریاست کمیته نظامی مجلس سنای امریکا را نیز به عهده دارد؛ از این نشست به عنوان یک «اتفاق امیدوارکننده» یاد کرده است.
به رغم این موضوع، وی نگران است که چهره‌های شرکت‌کننده از سوی طالبان در این نشست؛ آیا از تمامی گروه‌های طالبان نماینده‌گی می‌کنند یا خیر؟
وی در بخش دیگری از گفته‌هایش این مساله را مطرح کرده است که در این گفت‌وگوی مستقیم، طرفین، تا چه اندازه خواسته‌های خویش را به صورت واضح و روشن مطرح کرده اند.
آقای مکین این نشست را در صورتی که دوام پیدا کند؛ یک روند کاملا امیدوارکننده خوانده است که می تواند افغانستان را پس از ۱۴ سال از بن بست بحران کنونی نجات دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: « از همه مهمتر این است که پاکستان دست از حمایت از شبکه حقانی بکشد؛ هیچ چیزی تاثیرگذارتر از این نیست که شبکه حقانی، دیگر مورد حمایت پاکستان قرار نگیرد و در این میان، صداقت پاکستان در وعده هایش، نقش اساسی را در به نتیجه رسیدن این روند بازی می کند».
روز پنجشنبه، هیات برگشته دولت افغانستان از نشست اسلام آباد، طی یک نشست خبری گفتند که قرار است بعد از عید سعید فطر، طرفین روی آتش بس و ادامه مذکرات بحث کنند.
دولت افغانستان به این موضوع خوشبین است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.