کمک ۲ میلیون یورویی اتحادیۀ اروپا برای تقویت نقش زنان در افغانستان

- ۲۲ سرطان ۱۳۹۴

سه شنبه ۲۳ سرطان ۱۳۹۴

 

mnandegar-3اتحادیۀ اروپا اعلام کرده است که برای تقویت نقش زنان در فعالیت‌های اجتماعی به ویژه حوزه‌های مربوط به صلح، ۲٫۱ میلیون یورو به دولت افغانستان کمک می‌کند.
نماینده‌گی اتحادیه اروپا در افغانستان با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرده که این مبلغ در چارچوب «برنامه ملی عمل زنان» هزینه خواهد شد. این برنامه از ۳۰ جون ۲۰۱۵ در افغانستان اجرایی شده است.
اجرای این برنامه بخشی از قعطنامه ۱۳۲۵ شورای امنیت سازمان ملل در مورد برجسته کردن نقش زنان در اجتماع به ویژه در حوزه صلح و امنیت است.
اتحادیه اروپا اعلام کرده که این اتحادیه از دولت افغانستان در راستای بهبود وضعیت حقوق زنان حمایت و به همین منظور تلاش می‌کند تا زنان در روند صلح و فعالیت‌های محلی نقش فعال‌تری داشته باشند.
در بیانیه نماینده‌گی این اتحادیه در افغانستان آمده است که این کمک ۲٫۱ میلیون یورویی در راستای تقویت گفت‌وگو میان نهادهای جامعه مدنی و دولت، گسترش روابط میان جامعه مدنی و ادارات محلی و نهادهای محلی سنتی به ویژه شوراهای حل منازعات هزینه خواهد شد.
اتحادیه اروپا اعلام کرده که تلاش می‌کند از نقش مادران و زنان عادی به عنوان بازیگران کلیدی برای دگرگونی در حل منازعات محلی از طریق میانجیگری و گفت‌وگو حمایت کند.
فرانز مایکل میلبن، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان گفت، تقویت حضور زنان در زندگی اجتماعی و سیاسی عنصر کلیدی برای تامین صلح در افغانستان است. او ابراز امیدواری کرده که با اجرای این برنامه، زنان بتوانند نقش فعال‌تری در سطوح تصمیم‌گیری به دست بیاروند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.