واکنش مجلس سنا به اظهارات رییس اجرایی: از مسـوولیت فرار نکنید!

- ۲۳ سرطان ۱۳۹۴

چهار شنبه ۲۴ سرطان ۱۳۹۴

 

mnandegar-3مجلس سنا در واکنش به اظهارات عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت، می‌گوید که حکومت کنونی مسوول رخدادها و نا بسامانی‌های جاری در کشور است و رهبران حکومت وحدت ملی نباید از مسوولیت فرار کنند.
فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس در واکنش به اظهارات رییس اجرایی گفت: « متأسفانه ۱۳ سال قبل در افغانستان پارلمان وجود داشت؟ حکومت بود؟ افغانستان قوای مسلح داشت؟ در هر کنج کشور تفنگ سالاری نبود؟ حال که نظام درست شده و در اختیار شما گذاشته شده است؛ ممکن است خلا داشته باشد».
آقای مسلم یار افزود: زمانی که بالای حکومت انتقاد می‌شود می‌گویند شما تخریب می‌کنید؛ ملت در غم است، و شما به انتقاد نمی‌مانید؛ پس مسوولیت خود را ادا کرده مدیریت درست نمایید.
محمدعلم ایزدیار معاون اول مجلس سنا هم گفت: « راه حل این نیست که ما فقط بار مسوولیت را به دوش حکومت بگذاریم و بگوییم که ما میراث دار نظامی پرچالش هستیم».
آقای ایزدیار افزود: حکومت گذشته همان‌طوری که چالش‌هایی داشت دستآوردهای نیز داشت؛ اما حکومت کنونی مسوولیت دارد که با چالش های موجوده در کشور مقابله کند.
ایزدیار خاطرنشان کرد که آقای کرزی مطابق قانون افغانستان حق دارد، اپوزیسیون درست کند و طرحی برای افغانستان داشته باشد و این حق را هیچ کس گرفته نمی‌تواند.
او ابراز امیدواری کرد که رهبران حکومت وحدت ملی در چارچوب قانون متوجه «عملکرد» خود باشند.
روز گذشته عبدالله عبدالله در دیدارش از بدخشان، نابسامانی و چالش‌های کنونی را ادامه چالش‌های گذشته خواند و گفت که رهبران همان حکومت امروز منتظر سقوط حکومت وحدت ملی هستند. او تصریح کرد که مسوولان حکومت گذشته بدانند که بدیل حکومت وحدت ملی طالبان و داعش است.
آقای عبدالله گفته بود که حکومت گذشته، فرصت های طلایی را به دوره تاریک تبدیل کرد.

 

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.