واکنش وزارت دفاع به اتحاد دوستم، نور و محقق: اجازۀ شبه‌نظامی‌سازی را نمی‌دهیم

- ۲۹ سرطان ۱۳۹۴

دو شنبه ۲۹ سرطان ۱۳۹۴

 

mnandegar-3معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان ضمن تأکید بر حق دفاع شهروندان این کشور از حریم خود تاکید کرد که دولت اجازه شبه نظامی‌سازی را به هیچ کسی نمی‌دهد.
جنرال دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که باوجود حق دفاع هر شهروند از حریم خود، وزارت دفاع افغانستان و ارگان‌های امنیتی اجازه تشکیلات نظامی را به هیچ کسی نمی‌دهد.
افزایش ناامنی‌ها در شمال سبب شده تا جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رییس جمهور افغانستان و عطا محمد نور سرپرست ولایت بلخ با اشاره به ناتوانی دولت، پیشنهاد ائتلاف و مبارزه به طالبان و حامیان داعش را مطرح کنند.
همچنین محمد محقق معاون اول عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز اخیراً در جمع هوادارنش خواست تا برای دفاع از خود آماده باشند.
عطا محمد نور پنجشنبه گذشته گفته بود که با نیروهای جنرال دوستم و محقق آماده هستند تا شورشیان را از مناطق شمال افغانستان بیرون کنند.
اظهارات سرپرست ولایت بلخ واکنش وزارت دفاع افغانستان را بر انگیخته است.
دولت وزیر معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در این باره به رادیو آزادی گفته که آنها (نور، دوستم و محقق) نیروهایی را خارج از چارچوب نیروهای مسلح افغانستان ایجا نخواهند کرد تا خودسرانه عملیات انجام دهند.
وی افزود: این بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.
این سه رهبر سیاسی گفته‎اند که آنها در برابر نیروهای امنیتی دست به ایجاد یک تشکل تازه نمی‎زنند.
به گفتۀ آنها، ضعف نیروهای امنیتی و نبود ارادۀ قوی برای سرکوب تروریستان سبب شده است که گروه‎های مجاهدین در برخی مناطق کشور دست به کار شوند و اجازه ندهند کشور بار دیگر طعمۀ یک دسیسۀ تازه شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.