سیگار: پنتاگون دربارۀ هزینه انبارهای بدون استفاده در جنوب افغانستان توضیح دهد

- ۳۰ سرطان ۱۳۹۴

چهار شنبه ۳۱ سرطان ۱۳۹۴

 

mnandegar-3اداره بازرسی ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور باید درباره چهار انبار ساخته شده و بدون استفاده در فرودگاه قندهار توضیح دهد.
اداره بازرسی ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داد: چهار انبار به ارزش ۱۴٫۷ میلیون دالر در فرودگاه قندهار برای نظامیان امریکایی ساخته شده، اما تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته است.
در گزارش سیگار آمده است که پروژۀ ساخت این انبارها به دلیل برخی اختلاف‌ها، به تاخیر افتاده و نیروهای امریکایی نتوانستند از آن‌ها استفاده کنند.
سیگار با تأکید بر اینکه انبارها برای ذخیره مواد تدارکاتی نیروهای امریکایی ساخته شده، افزود: این مسئله نشان از هدر رفتن پول مالیات‌دهنده‌گان امریکا در افغانستان دارد و وزارت دفاع این کشور باید در مورد بالا بودن هزینه‌های ساخت این انبارها و بدون استفاده ماندن آن‌ها توضیح دهد.
شهروندان امریکایی با انتقاد از عملکرد دولت این کشور در افغانستان معتقدند که پول‌های کمک شده در افغانستان هدر می‌رود.
امریکا در ۱۴ سال گذشته میلیون‌ها دالر را در بخش ساخت فرودگاه، پایگاه، تهیه تدارکات، حقوق مترجم‌ها و نظامیان و راه‌اندازی پروژه‌های توسعه‌یی در افغانستان هزینه کرده است.
چندی قبل نیز اداره بازرسی ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان با ارسال نامه‌یی به اداره توسعه بین‌المللی این کشور خواستار ارایه توضیحات در مورد کمک‌های این اداره به وزارت آموزش و پرورش افغانستان شده بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.