دو بانوی جوان در فاریاب پس از تجاوز به قتل رسیدند

- ۳۰ سرطان ۱۳۹۴

چهار شنبه ۳۱ سرطان ۱۳۹۴

 

mnandegar-3مسوولان محلی در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب از کشته شدن دو دختر جوان در این ولسوالی خبر می‌دهند.
عبدالجمیل صدیقی، سرپرست ولسوالی قیصار فاریاب به رسانه‎‏ها گفت که این دو دختر جوان روز یک‌شنبه از روستای «بوری» این ولسوالی ربوده شده و پس از دو روز، دیروز سه‌شنبه جسدشان از یکی از محلات این روستا یافت شده است.
آقای صدیقی می‌گوید، این دختران جوان که بین ۱۷ تا ۱۸ سال سن داشتند، پس از لت‌وکوب و تجاوز جنسی از سوی دو فرد ناشناس، خفه شده و به قتل رسیده اند.
سرپرست ولسوالی قیصار می‌گوید که تا کنون علت و انگیزۀ قتل این دختران روشن نیست، اما نیروهای کشفی ولسوالی تحقیقات‌شان دربارۀ چه‌گونه‌گی این رویداد را آغاز کرده اند.
آقای صدیقی می‌افزاید که پولیس این ولسوالی یک تن را در پیوند به این رویداد بازداشت کرده است.
مسوولان دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر در فاریاب ضمن این‌که قتل این دو دختر جوان را تأیید می‌کنند، می‌گویند که آن‌ها باشندۀ اصلی روستای «بوری» هستند و هنگام رفتن پیش یک ملای «دعاخوان» برای گرفتن تعویذ، در روستای «عیدگاه» از سوی افراد ناشناس ربوده شده اند.
سید حفیظ‌الله فطرت، رییس دفتر ولایتی کمیسیون حقوق بشر در فاریاب با محکوم کردن این رویداد می‌گوید که این دو دختر جوان بعد از ربوده شدن مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و سپس به قتل رسیده اند.
به گفتۀ او، جسد آن‌ها از باغی در روستای «بوری» این ولسوالی یافت شده است.
او می‌گوید که نیروهای امنیتی تا کنون سه تن را در پیوند به این رویداد بازداشت کرده و از مسؤولان می‌خواهد که قاتلان این دختران را به «اشد مجازات» محکوم کنند.
مسوولان دفتر ولایتی کمیسیون مستقل حقوق بشر در فاریاب می‌گویند، هرگاه ثابت شود که این قتل «ناموسی» بوده، سومین مورد قتل ناموسی در سال روان در این ولایت خواهد بود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.