نوید پاکستان از نتیجۀ مذاکرات صلح

- ۳۰ سرطان ۱۳۹۴

چهار شنبه ۳۱ سرطان ۱۳۹۴

 

مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان اظهار داشت: دستاوردهای خوبی در مذاکرات با طالبان به دست آمده و احتمالاً دور بعدی نشست هشتم ماه اسد خواهد بود.
سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور خارجه نواز شریف نخست وزیر پاکستان دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی ۳ ماه آینده پیشرفت‌های خوبی در زمینه مذاکره طالبان با دولت افغانستان خواهیم داشت.
mnandegar-3وی همچنین در مورد انعقاد تفاهم نامه اطلاعاتی میان اداره امنیت ملی افغانستان و سازمان اطلاعات نظامی ارتش پاکستان (ای اس ای) گفت که این پیمان به تامین امنیت منطقه کمک خواهد کرد.
عزیز تأکید کرد، امضای این تفاهمنامه از هر لحاظ به نفع هر دو کشور است و نباید برای همکاری بین اسلام‌آباد و کابل مانع تراشی کرد.
وی افزود: امکان دارد تا پایان ماه جاری نماینده‌گان طالبان بار دیگر با نماینده‌گان دولت افغانستان دیدار کنند.
نخستین دور گفت‌وگوهای هیات‌های نماینده‌گی طالبان و دولت افغانستان با نظارت چین و امریکا پانزدهم سرطان در پاکستان برگزار شد و دو طرف توافق کردند که در دور دوم مذاکرات، فهرستی از همه مسائل پیشنهادی خود را به طرف مقابل ارائه دهند.
محل برگزاری دور دوم این گفت‌وگوها مشخص نشده، اما مقام‌های افغانستان گفتند که دور دوم ۳۰ جولای مطابق با هشتم اسد برگزار خواهد شد.
تیم مذاکره کننده طالبان که در پاکستان با نمایندگان افغانستان ملاقات کرد، برای ادامه گفت‌وگوها راهی عربستان شده است.
دور قبلی مذاکره طالبان با نمایندگان دولت افغانستان که در منطقه مرزی نزدیک اسلام‌آباد پایتخت پاکستان انجام شد با مشروط کردن هر نوع توافق به خروج نیروهای خارجی از افغانستان بی‌نتیجه پایان یافت.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.