نقاب پوش‌ها به کوه صافی رسیده اند

- ۰۲ اسد ۱۳۹۴

شنبه ۳ اسد ۱۳۹۴

 

mnandegar-3مردان نقاب پوش مسلح چهار تن را در ولسوالی کوه صافی ولایت پروان پی هم به قتل رسانیدند .
یک عالم دینی که معلم نیز بود در ولسوالی کوه صافی پروان توسط شورشیان طالب صبح روز جمعه به قتل رسید.
مسوولان دولتی ولسوالی کوه صافی ولایت پروان می‌گویند صبح دیروز یک عالم دینی به‌نام نظام‌لدین که معلم لیسۀ انگوردره این ولسوالی نیز بود توسط افرادی نقاب پوش در منطقه پچه خاک تیر باران شد.
سیف‌الله بیدار ولسوالی کوه صافی ولایت پروان با ابراز این مطلب به خبرگزاری جمهور گفت: «مولوی نظام الدین یک تن از معلمین مکتب ولسوالی کوه صافی بود؛ که از مسیر راه ده سبز کابل به ولسوالی کوه صافی به منطقه خود انگور دره می‌رفت؛ در منطقۀ پچه خاک این ولسوالی احتمالاً توسط شورشیان طالب از موتر پایین و تیرباران شده است».
به گفتۀ او، این شخص به‌دلیل اینکه آموزگار مکتب بوده و در دولت وظیفه داشت، توسط شورشیان طالب کشته شده است.
آقای بیدار می‌افزاید که شب اول عید نیز یکی از متنفذین قومی و قریه دار روستای «مومن خیل» این ولسوالی را شورشیان طالب هنگام عبادت در مسجد به قتل رسانیده بودند و روز اول عید یک فرد عادی و یک آشپز ارتش ملی که در کابل وظیفه داشت نیز توسط طالبان مسلح به قتل رسیده است.
آقای بیدار تصریح می‌کند: کسانی که این افراد را در ولسوالی کوه صافی به قتل رسانیده اند؛ اشخاص نقاب پوش بودند که لباس‌های سیاه به تن داشتند که پیش از این از جمله شورشیان طالب بودند.
به گفتۀ او، تحقیقات دولت در زمینه اینکه، این‌ها از گروه داعش اند و یا خیر، مدت‌هاست آغاز شده؛ اما تاکنون نتیجه‌یی به دست نیامده است.
در عین حال، حاجی محمدولی رییس شورای انکشافی ولسوالی کوه صافی ولایت پروان با اظهار نگرانی می‌گوید: «امنیت در ولسوالی کوه صافی بسیار خراب شده است؛ از شب اول عید تاکنون چهار نفر توسط طالبان کشته شده اند؛ کسانی که در دولت وظیفه داشته باشند و یا همکار با دولت باشند؛ توسط طالبان مسلح کشته می‌شوند».
به گفتۀ او، جنت گل باشنده روستای «شیرکی» آشپز ارتش ملی بود و در کابل وظیفه داشت. او توسط شورشیان طالب به کوه برده شده و در روز اول عید کشته شد.
ولسوالی کوه صافی یکی از ولسوالی‌های نسبتاًناامن ولایت پروان است که رویدادهای خونین از آن زیاد گزارش می‌شود.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.