شورای علمای غور: مشکلات غور به دست یک زن حل شده نمی‎تواند!

- ۰۳ اسد ۱۳۹۴

یک شنبه ۴ اسد ۱۳۹۴

 

mnandegar-3شورای علمای غور گزارش‌ها در مورد فیصلۀ این شورا مبنی بر صحت‌نداشتن نماز جمعه با حضور یک والی زن در این ولایت را رد کرد.
بر بنیاد این گزارش‌ها، علمای غور در فیصله‌یی همکاری با یک والی زن را نپذیرفتند و گفته‌اند که نمازهای جمعه در غور از این پس درست نیست.
اما مولوی عصمت‌الله نبی، رییس شورای علمای غور در گفت‌وگو با رسانه‎ها این گزارش‌ها را رد کرد.
او گفت که ممکن برخی از علما در این باره چیزی گفته باشند، اما در فیصلۀ آن‌ها ذکری از جوازنداشتن نماز جمعه نشده است.
چندی پیش حکومت سیما جوینده را به عنوان والی برای ولایت غور معرفی کرد، اما این اقدام با مخالفت حلقاتی در این ولایت روبه‌رو شد.
رییس شورای علمای غور می‌گوید که پیش از آمدن بانو جوینده به این ولایت، علمای غور در نامه‌یی از حکومت و همچنان بانو جوینده خواستند تا اوضاع شکنندۀ غور را در نظر گیرند و مانع تقرری زنی به عنوان والی در این ولایت شوند.
آقای نبی افزود که با توجه به وضعیت حاکم بر این ولایت، یک زن توان ادارۀ غور را ندارد.
او به سلام‌وطندار گفت که برخوردهای قومی، حضور طالبان و افراد مسلح غیرمسوول، چالش‌هایی هستند که به دست یک زن حل نمی‌شوند.
مولوی نبی می‌گوید که بانو جوینده تجربۀ والی‌بودن را ندارد و نمی‌تواند مشکلات غور را حل کند.
اما عبدالحی خطیبی، سخن‌گوی والی غور گفت که پیش از آمدن بانو جوینده به این ولایت، مخالف‌هایی مطرح می‌شد، اما در حال حاضر هیچ مخالفتی با حضور این بانو وجود ندارد.
او می‌گوید که همبسته‌گی مردم و عالمان دینی غور، مشکلات این ولایت را کاهش خواهد داد، ولی مخالفت در برابر ادارۀ محلی این ولایت مشکلات را افزایش می‌دهد.
تا حال حکومت وحدت ملی دو بانو را به عنوان والی معرفی کرده و رییس جمهور غنی وعده داده تا کرسی‌های بیشتری برای زنان اختصاص دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.