یک مقام ارشد پاکستان: روابط طالبان و کابل را عمیق‌تر خواهیم کرد

- ۰۳ اسد ۱۳۹۴

یک شنبه ۴ اسد ۱۳۹۴

 

یک مقام ارشد پاکستان ضمن ابراز امیدواری نسبت به توافقنامۀ اطلاعاتی کابل – اسلام‌آباد و بهبود روابط دو کشور گفت: دولت اسلام‌آباد می‌بایست طالبان را سرکوب و یا آنها را به ترک این کشور مجبور کند.
طارق فاطمی مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در امور بین‌الملل گفت: طالبان باید در پاکستان سرکوب یا به ترک کشور مجبور شوند.
mnandegar-3وی افزود: به دلیل درک تقویت رابطه با افغانستان، توافقنامۀ اطلاعاتی مشترت امضا شد که نشان‌دهنده بهبود روابط دو کشور است و اسلام‌آباد خواستار انتقال مشکلات به مرز کشورهای دیگر نیست.
مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان ادامه داد: پاکستان همکاری نزدیکی با افغانستان، ادارات امنیتی و اطلاعاتی این کشور دارد و با گذشت زمان این همکاری افزایش و تقویت خواهد شد.
فاطمی بیان کرد: رابطه افغانستان- پاکستان برای کشورش بسیار مهم است و زمانی این رابطه بیشتر اهمیت می‌یابد که امریکا رابطه‌اش را با افغانستان قطع کند.
وی گفت: در مورد تقویت روابط‌ خود با کابل کار شد در حالی که در چند ماه نخست موفقیت‌های چندانی بدست نیاوردیم اما پس از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و انتخاب اشرف‌غنی به عنوان رییس جمهور، همه چیز با سرعت به خوبی به پیش رفت.
مشاور نخست وزیر پاکستان ادامه داد: به جرأت می‌گویم که افغانستان و پاکستان در ۶ ماه گذشته تعامل بیشتری در زمینه سطوح بالای دولتی و روابط نظامی نسبت به ۶ سال گذشته داشته‌اند.
فاطمی پاکستان اظهارداشت: رؤسای ستاد ارتش، روسای اطلاعاتی، مقامات وزارت داخله، وزرات اقتصاد دو کشور با یکدیگر ملاقات کردند. نخست وزیر پاکستان به کابل و رییس‌جمهور افغانستان به اسلام‌آباد سفر کرد و بر حسب هدف مشترک دو کشور برای تقویت صلح میان دولت کابل و طالبان، پاکستان در ۷ جولای اولین نشست مذاکرات صلح را برگزار کرد.
وی ادامه داد: این قدم کوچکی است اما به یک روند تبدیل خواهد شد و روابط طالبان و کابل را عمیق‌تر خواهیم کرد.
مشاور نخست وزیر پاکستان در سفر به امریکا با مقامات این کشور دیدار و در مورد مسایل دفاعی و همکاری‌های اطلاعاتی به بحث و گفت‌وگو پرداخت.
همچنین پیش از این سناتور جان مک‌کین رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا، در دیدار با طارق فاطمی مشاور ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور بین‌الملل، اطمینان داد که با اسلام‌آباد در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.