کابل به اسلام‎آباد: حـملات راکتـی‌تـان را متوقف کنید

- ۰۳ اسد ۱۳۹۴

یک شنبه ۴ اسد ۱۳۹۴

 

افغانستان از دولت پاکستان خواست حملات راکتی به مرزهای شرقی کشور را متوقف کند و به قوانین بین‌المللی ناظر بر حسن همجواری و تمامیت ارضی احترام بگذارد.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل، حملات راکتی پاکستان به mnandegar-3خاک افغانستان را محکوم کرد و از اسلام آباد خواست تا این حملات را که منجر به تلفات غیر نظامیان می‌شود، متوقف کند.
وی گفت که افغانستان وضعیت مرزی در شرق کشور را تحت نظر دارد.
پس از توقف چند ماهه، ولایت کنر بار دیگر هدف حملات راکتی از خاک پاکستان قرار گرفته است.
دولت پاکستان تاکنون در این رابطه اظهار نظری نکرده است.
وزارت امور خارجه افغانستان روز پنجشنبه گذشته ابرار حسین سفیر پاکستان در کابل را به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض خود را نسبت به از سرگیری حملات راکتی پاکستان به ولایت‌های مرزی ننگرهار و کنر ، به وی ابراز کرد و خواهان متوقف شدن حملات راکتی از خاک پاکستان شد.
صدیقی افزود: حملات نیروهای افغان در مناطق مختلف این کشور علیه طالبان ادامه دارد و تلفات سنگین به این گروه وارد شده است.
دولت وزیری معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز در این کنفرانس از کشته‌شدن والی خود خوانده گروه طالبان همراه با ۳ تن ولسوالان خود خوانده این گروه در ولسوالی «المار» ولایت فاریاب در حمله هوایی جنگنده‌های ارتش خبر داد.
وزیری افزود: در ۴۸ ساعت گذشته ۱۸۹ تن از افراد طالبان در ولایت‌های فاریاب، هلمند، بدخشان و دیگر مناطق افغانستان کشته و بیش از ۸۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.
وزیری همچنین گفت: حملات طالبان در ولسوالی «وردوج» ولایت بدخشان با شکست مواجه شده و افراد طالبان در این حمله تلفات سنگین را متحمل شدند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.