سربازان اسیرشده در بدخشان آزاد شدند

- ۰۴ اسد ۱۳۹۴

دو شنبه ۵ اسد ۱۳۹۴

 

مقام‌های محلی در ولایت بدخشان تایید کردند که ۱۰۷ سرباز پولیس محلی و پولیس مرزی افغانستان که شنبه‎شب به نیروهای وابسته به گروه طالبان پیوسته‌ بودند، توسط افراد طالبان رها شده‌اند.
لعل محمد احمدزی، سخنگوی پولیس ولایت بدخشان گفت که این افراد بر اساس «یک معامله» با افراد گروه طالبان در منطقه تیرگران ولسوالی وردوج mnandegar-3بدخشان یکجا شده بودند و در ازای تحویل دادن تمام امکانات نظامی‌شان آزاد شدند.
او گفت که ۱۹ سرباز پولیس محلی نیز به دستور فرماندهان خود به نیروهای مخالف دولت پیوسته بودند ولی دیروز توانستند با استفاده از فرصت به همراه سلاح‌هایشان به نیروهای دولتی بپیوندند.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان هم در حساب توییتری خود نوشته است که این سربازان شنبه به نیروهای وابسته به این گروه تسلیم شده بودند و دیروز با وساطت بزرگان قومی و گرفتن ضمانت آزاد شده‌اند.
پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که نزدیک به ۱۲۰ سرباز امنیتی افغان در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان در محاصره افراد گروه طالبان قرار گرفته‌اند و اگر کمک فوری به این نیروها نرسد امکان بروز یک «فاجعه انسانی» وجود دارد.
صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله شنبه گفته بود که خبرهای مبنی بر محاصره شدن نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی وردوج ولایت بدخشان واقعیت ندارد.
او که در نشست خبری مشترک با سخنگوی وزارت دفاع افغانستان صحبت می‌کرد، تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغانستان در نقاط دورافتاده این کشور مستقر هستند و هیچ پاسگاه یا پایگاه این نیروها در هیچ نقطه‌ای از افغانستان در محاصره نیروهای مخالف دولت نیست.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع نیز در این نشست خبری با رد محاصره نیروهای امنیتی افغان در ولسوالی وردوج بدخشان گفت که نیروهای وابسته به گروه طالبان چندین بار به مراکز نیروهای امنیتی افغانستان حمله کرده‌اند ولی حمله‌های آنها دفع شده‌است.
با این حال جنرال بابه جان، فرمانده پولیس ولایت بدخشان به بی‌بی‌سی گفته که دلیل سقوط این پایگاه‌ها روحیه ضعیف سربازان بوده نه کم بودن مهمات جنگی.
آقای بابه جان گفته که در این پاسگاه‌ها برای سه ماه مهمات جنگی و آذوقه برای سربازان وجود داشته است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.