سیلاب‎های تند مردم پروان را زیان‎مند ساخت

- ۰۶ اسد ۱۳۹۴

چهار شنبه ۷ اسد ۱۳۹۴

 

mnandegar-3بر اثر سرازیر شدن سیلاب، باشنده‌گان سه ولسوالی در ولایت پروان متضرر شدند.
مسوولان ریاست آماده‌گی مبارزه با حواث طبیعی ولایت پروان می‌گویند، بر اثر سرازیر شدن سیلاهای دیروز، باشنده‌گان ولسوالی سالنگ، سیاه‌گرد و جبل‌السراج ولایت پروان متضرر شده اند.
محمدامین حیدری رییس آماده‌گی مبارزه با حوادث طبیعی ولایت پروان به خبرگزاری جمهور گفت: ساعت ده بجه امروز (دیروز) در برخی از مناطق ولایت پروان باران‌های شدیدی شد که در منطقه کوکلامی، دره سلاخان، ولنگ و اورتی ولسوالی سالنگ سیلاب آمده، در منطقه قمچاق و فندقستان ولسوالی سیاه گرد، و در منطقه کلکار ولسوالی جبل السراج سیلاب آمده و مردم متضرر شده اند».
به گفتۀ آقای حیدری، در منطقه قمچاق و فندقستان ولسوالی سیاه گرد بیش از ۵۰۰ جریب زمین تخریب شده، ده سربند آب تخریب شده، دو جادۀ موتر رو به طول یک کیلومتر تخریب شده و هم‌چنان یک پُل پیاده‌رو در منطقۀ کلکار ولسوالی جبل السراج تخریب شده که بیش از صد خانواده از آن استفاده می کردند».
او می‌گوید: بررسی‌های خود را در مناطق نامبرده آغاز کرده‌ایم تا شمار متضررین معلوم شود؛ برای‌شان کمک‌های خود را که شامل کمپل، ترپال و مواد خوراکی است، می‌رسانیم.
عبدالظاهر سالنگی باشندۀ دره اورتی سالنگ و عضو شورای ولایتی پروان می‌گوید، مردم بیشتر از آنچه که مسولان دولتی می‌گویند متضرر شده اند؛ تا هنوز سیلاب در منطقه فروکش نکرده و بررسی‌ها تکمیل نشده است.

 

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.