عبدالله در دیدار با وزیرخارجۀ ترکمنستان: گروه تروریستی داعش آسیای میانه را تهدید می‌کند

- ۰۶ اسد ۱۳۹۴

چهار شنبه ۷ اسد ۱۳۹۴

 

رییس ‎اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان در کابل با اشاره به خطر گروه تروریستی داعش در منطقه گفت که داعش آسیای میانه را تهدید می‌کند.
عبدالله عبدالله رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان در کابل اعلام کرد: حضور داعش در افغانستان mnandegar-3تهدید جدی برای کشورهای آسیای میانه محسوب می‌شود.
وی در این دیدار که در قصر سپیدار کابل انجام شد گفت: تنها افغانستان در معرض خطر گروه تروریستی داعش قرار ندارد و این تهدید دیگر کشورها را نیز در بر می‌گیرد.
عبدالله افزود: افغانستان خواستار گسترش همکاری‌ها کابل – عشق‌آباد است و در مبارزه علیه تروریسم تأکید دارد.
رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان با هدف زمینه‌سازی سفر محمد اشرف‌غنی رییس‌جمهور افغانستان به عشق‌آباد وارد کابل شده است.
سخنان رییس‌اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با وزیر امور خارجه ترکمنستان مبنی بر اینکه گروه تروریستی داعش تهدیدی برای کشورهای آسیای میانه است در حالی مطرح می‌شود که چندی بیش نورالحق علومی وزیر داخله افغانستان با حضور در جلسه پرسش و پاسخ مجلس سنا از تبدیل شدن این کشور به سپر بلای تأمین امنیت آسیای میانه، روسیه و چین خبر داده بود.
وی در جلسه پرسش و پاسخ مجلس سنای افغانستان گفت: پاکستان با انجام عملیات‌های نظامی در وزیرستان و دیگر مناطق شمالی این کشور، شورشیان و مخالفان مسلح را به سوی افغانستان سوق داده‌ است.
علومی خاطرنشان کرد: می‌خواهیم تا همکاری‌های جامعه جهانی با افغانستان تداوم یابد، اما ادامه آن باید در چارچوب قانون اساسی این کشور باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.