رییس سنای پاکستان: دولت پاکستان دربارۀ مرگ ملا عمر توضیح دهد

- ۱۳ اسد ۱۳۹۴

چهار شنبه ۱۴ اسد ۱۳۹۴/

 

رییس سنای پاکستان گفت که به ادعای افغانستان، اسلام‌آباد خبر مرگ ملا عمر را در اختیار مقامات این کشور گذاشته است بنابراین دولت پاکستان درباره آن توضیح دهد.
به‌گزارش اکسپرس تریبون، سنای پاکستان نشستی را در مورد مرگ ملا عمر و روند صلح افغانستان برگزار کرد که تا ۱۳ اگست ادامه خواهد داشت.
رضا ربانی رییس سنا و عضو ارشد حزب مردم پاکستان در این اجلاس از سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی و امور بین‌الملل نخست وزیر این
mnandegar-3کشور خواست تا به پرسش‌های نماینده‌گان سنا در مورد مرگ ملا عمر و پیشرفت و سرنوشت روند صلح افغانستان توضیح دهد.۱
رییس سنا که قایم مقام رییس جمهور پاکستان را نیز عهده دار است، خواستار توضیح سرتاج عزیز در مورد مرگ ملاعمر و روند صلح افغانستان شده است.
وی گفت: دولت افغانستان ادعا کرده که پاکستان خبر مرگ ملا عمر در سال ۲۰۱۳ میلادی را در اختیار کابل گذاشته است بنابراین عدم پاسخ مناسبی در مورد این ادعا سبب عملکرد مبهم پاکستان در قبال طالبان در جامعه جهانی شده است.
این مقام ارشد سنای پاکستان خاطر نشان کرد: چرا نهادهای دولتی پاکستان ادعای افغانستان را رد نمی‌کنند؟ آیا اسلام‌آباد در مورد مرگ ملا عمر آگاه بوده و یا چنین اطلاعاتی را به این کشور ارایه کرده است؟
وی تاکید کرد: دولت پاکستان باید پاسخ مناسبی به ادعای دولت افغانستان بدهد.
رضا ربانی یادآور شد: پاکستان پیش از این نیز موضع گرفته بود که از حضور اسامه بن لادن رهبر گروه القاعده در این کشور اطلاعی ندارد و در حال حاضر در مورد مرگ ملاعمر متهم شده است.
رییس سنای پاکستان با توجه به روند مذاکرات صلح طالبان و دولت افغانستان نیز اظهار داشت: درحالی که پاکستان در روند اخیر مذاکرات صلح افغانستان نقش میانجی ایفا کرد اما نقش مقامات این کشور در این روند بسیار محتاطانه بود.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان چندی پیش اعلام کرد که مرگ ملا عمر در شهر کراچی پاکستان پرسش‌های بسیاری را در افغانستان و جهان ایجاد کرده است.
عبدالله در پی مرگ ملاعمر رهبر سابق طالبان این پرسش را مطرح کرد که جنگ افغانستان تحت چه نامی انجام می‌شد و نماینده‌گان طالبان در گفت‌وگوهای صلح به نماینده‌گی از چه کسانی در این مذاکرات شرکت می‌کردند؟

اشتراک گذاري با دوستان :