طالبان خطاب به اهالی دندغوری: یا باج دهید یا طالب شوید یا بمیرید

- ۱۶ اسد ۱۳۹۴

شنبه ۱۷ اسد ۱۳۹۴

 

شماری از باشنده‌گان دندغوری ولایت بغلان می‌گویند که طالبان مسلح در کنار گردآوری عشر و زکات در مناطق زیر ادارۀ‌شان، هزینۀ جنگ‌شان را به زور از مردم محل تأمین می‌کنند.
این باشنده‌گان به سلام‌وطندار گفته‎اند که طالبان هزینۀ خوراک، تجهیزات نظامی و پرداخت معاش جنگجویان مسلح‌شان را از متنفذین زمیندار و ثروتمندان این ولایت به زور می‌گیرند.
شمار زیادی از این باشنده‌گان که به خواست‌ طالبان تن نداده ‌اند، مورد لت‌وکوب قرار گرفته اند. در حال حاضر تعداد زیادی از باشنده‌گان دندغوری مجبور به ترک خانه‌هایشان شده و در mnandegar-3تلاشند تا از مناطق تحت کنترل گروه طالبان خارج شوند.
طالبان به مردم محل گفته‌اند که چون آنان به گونۀ مستقیم در «جهاد» حضور ندارند، باید طالبان را در خرید تجهیزات نظامی و خوراک و پوشاک کمک کنند.
به گفتۀ باشنده‌گان دندغوری، اعضای گروه طالبان در تک‌تک خانه‌ها را می‌زنند و از مردم سربازگیری می‌کنند و باج می‌گیرند؛
عبدالرشید بشیر، آمر امنیت و سرپرست فرماندهی پولیس بغلان، با تأیید این موضوع گفت که طالبان در مناطق زیر ادارۀ‌شان، از هیچ گونه ظلم و جنایتی ابا ندارند. آقای بشیر می‌گوید که آن‌ها عملیات وسیعی برای بازپس‌گیری روستاهای دندغوری و حاکمیت دوبارۀ دولت مرکزی به راه انداخته اند.
از سه ماه بدین‌سو، منطقۀ دندغوری شهر پل‌خمری مرکز بغلان، در اختیار طالبان مسلح قرار دارد. طالبان در جریان یک‌ هفتۀ گذشته، ۱۲ مسجد را در این ساحه به آتش کشیده اند و از یک‌ماه بدین‌سو، راه ولسوالی دندغوری را بر روی مأموران حکومتی بسته اند که این خود مشکلات زیادی را برای مردم محل ایجاد کرده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.