رییس خدمات بندر آقینه: عواید بندر آقینه به گونه چشمگیری افزایش یافته است

- ۲۲ میزان ۱۳۹۱

رییس خدمات بندر آقینه در ولایت فاریاب، می‌گوید که عواید این بندر در سال جاری نسبت به سال گذشته، بالاتر از ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
عبیدالله اکبری روز گذشته گفت که واردکردن اصلاحات در ساختار اداره و مدیریت بندر آقینه، دلیل عمده افزایش عواید این بندر می‌باشد.
او گفت که مبارزه جدی در برابر فساد، آوردن اصلاحات عمیق، ارایه خدمات لازم به سرمایه‌گذاران و بازرگانان در دستور کار مقام‌ها در بندر قرار دارد و این مساله روند صادرات و واردات را در این بندر افزایش بخشیده است.
آقای اکبری خاطر نشان ساخت: «در سال گذشته (۱۳۹۰) عواید بندر آقینه، نسبت به سال ۱۳۸۹، ۶۰درصد افزایش را نشان می‌داد؛ اما حالا که در نیمه سال ۹۱ هجری شمسی قرار داریم، عواید بندر نسبت به سال پیش بالاتر از ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.»
از بندر آقینه که در ولایت فاریاب موقعیت دارد، بازرگانان کالاهای تجارتی‌شان را از کشورهای روسیه، ترکمنستان، ترکیه، امارات متحده عربی (دوبی)، ایران،  وارد و صادر می‌کنند.
عبیدالله اکبری همچنان می‌گوید که تا یک سال دیگر خط آهن از کشور ترکمنستان به بندر آقینه افغانستان وصل خواهد شد که این خط، تاثیر مثبتی را در روند تجارت در کشور برجا خواهد گذاشت.
او گفت: عواید بندر، میزان واردات و صادرات، پس از وصل‌ بندر آقینه به خط آهن ترکمنستان به صورت طبیعی افزایش می‌یابد و باعث گسترش تجارت خواهد شد.
رییس خدمات بندر آقینه گفت که خط آهن این بندر را به یکی از مهمترین بنادر افغانستان تبدیل می‌کند.
ارایه خدمات بهتر به بازرگانان
رییس خدمات بندر آقینه گفت که برای تسهیل روند تجارت بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، تلاش دارند ظرفیت‌های بندر را افزایش بخشند.
او تصریح کرد: ما تصمیم داریم ، ۱۰۰۰ جریب زمین ساحه تاسیسات بندر را به به خاطر افزایش هر چه بیشتر خدمات به مردم به گونه اساسی آماده سازیم.
او گفت که به خاطر ارایه خدمات بهتر به بازرگانان، میلیون‌ها افغانی را وسایل و تجهیزات خریداری کرده‌اند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.