وزیر داخله برای بررسی امنیت راه‌ها به غزنی رفت

گزارشگر:سه شنبه 27 اسد 1394 - ۲۶ اسد ۱۳۹۴

mnandegar-3به دنبال افزایش موارد گروگانگیری در راه‌های ولایت غزنی، نورالحق علومی، وزیر داخله به این ولایت سفر کرده است.
محمدعلی احمدی، معاون والی غزنی گفت که آقای علومی در این سفر وضعیت راه‌ها را در صحبت با مقام‌های محلی ارزیابی کرد و دستور داد که شمار نیروهای امنیتی در مسیرهای ناامن افزایش یابد.
به گفته آقای احمدی، بر اساس این دستور ۱۰ پاسگاه در مسیر شهر غزنی-قیاق و چند پاسگاه دیگر در مسیر شهر غزنی-جاغوری احداث و ۲۰۰ مامور پلیس محلی مستقر در آنها خواهند شد.
همزمان با سفر آقای علومی به شهر غزنی، گروه طالبان دستکم دو راکت به سوی این شهر پرتاب کردند که آقای احمدی گفت شلیک این راکت‌ها تلفاتی در پی نداشته است.
معاون والی غزنی گفت که موارد گروگانگیری در این دو مسیر به شدت افزایش یافته و حتی گاه در یک روز تا سه مورد گروگانگیری هم اتفاق افتاده است.
او گروه طالبان را مسوول ناامنی در این راه‌ها دانست و گفت که شماری از دسته‌های شورشی زیر عنوان «کماندوی اسلامی» و شماری دیگر زیر نظر شورای کویته در این مناطق فعالیت می‌کنند.
پنج روز پیش ۱۲ غیرنظامی در قره‌باغ ربوده شدند و پیشتر از آن چهار نفر دیگر ربوده شده بودند که بعدا اجساد این چهار نفر پیدا شد.
این گروگانگیری باعث اعتراض مسافران و اهالی ولایت غزنی شده بود و آنها دولت را متهم به بی‌توجهی نسبت به امنیت راه‌ها در این ولایت کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :