اشرف‌غنی: پاکستان تعریف واحد از تروریسم داشته باشد

گزارشگر:یک شنبه 1 سنبله 1394 - ۳۱ اسد ۱۳۹۴

رییس‌ جمهور افغانستان در دیدار با سفیر سویدن در کابل با توجه به روند مذاکرات صلح از تعهد خود برای تحقق وعده‌های حکومت وحدت ملی در قبال جامعه جهانی خبر داد.
دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان اعلام کرد: محمد اشرف‌غنی رییس‎جمهور افغانستان و پیتر سمنیبی سفیر سویدن دیروز در کابل دیدار کردند.
محمد اشرف‌غنی در این دیدار گفت: در ۱۰ ماه گذشته روابط حکومت وحدت ملی با دیگر کشورهای منطقه و جهان تازه ایجاد شده و برای تحقق وعده‌های خود در قبال جامع جهانی mnandegar-3متعهد است.
وی ضمن اشاره به پروژه‌های بزرگ اقتصادی افغانستان و مالکیت آن در کشور افزود: احداث سد مولد انرژی برق «سلما» در ولایت هرات باعث خواهد شده تا شش ماه آینده شهروندان این ولایت بتوانند به نیروی برق ۲۴ساعته دسترسی داشته باشند.
غنی گفت: با توجه به تحولات اخیر افغانستان و شرایط امنیتی حال حاضر، مذاکرات صلح دولت کابل و طالبان با رهبری حکومت افغانستان به پیش خواهد رفت.
در ادامه وی اذعان داشت: پاکستان باید شرایط و اوضاع افغانستان را درک کند و تعریفی را که برای تروریسم در داخل آن کشور ارائه کرده، در افغانستان نیز همان تعریف را داشته باشد.
پیتر سمنیبی سفیر سویدن در افغانستان نیز با ابراز خرسندی از حضورش در کابل خاطرنشان کرد که از تجربیات کشورش در بخش‌های مختلف افغانستان استفاده خواهد کرد.

اشتراک گذاري با دوستان :