خانه‌ افغانستانی‌های پناهنده در پاکستان علامت‌گذاری شد

- ۰۲ سنبله ۱۳۹۴

mnandegar-3پولیس ایالت پنجاب بر اساس اجرای «طرح اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم» برای شناسایی افغان‌ها در شهر لاهور با حروف «AH» روی درب‌ خانه‌های پناهنده‎گان را علامت‌گذاری کرد.
به گزارش اکسپرس تریبون، پولیس ایالت پنجاب با اجرای طرح ۲۰ ماده‌ای اقدام ملی برای مبارزه با تروریسم، خانه‌های پناهنده‎گان افغان را در منطقه اقبال تاون در شهر لاهور علامت‌گذاری کرد.
پولیس ایالت پنجاب همچنین اطلاعاتی در مورد آمار این خانواده‌ها، جنسیت و سن پناهنده‎گان افغان را نیز به دست آورده است.
پولیس پاکستان با علامت گذاری ۳۰۰ خانه از پناهنده‎گان افغان، اطلاعات یک هزار پناهنده را ثبت کرده است.
محمد اقبال بازرس پولیس منطقه اقبال تاون در شهر لاهور گفت: پولیس تنها خانه‌های پناهنده‎گان افغان قانونی را علامت‌گذاری کرده است.
وی تصریح کرد: افرادی که کارت مهاجرت یا کارت شناسایی ملی کامپیوتری پاکستان (CNICs) را دارند، در طی حملات پولیس برای بازجویی بازداشت خواهند شد.
وی گفت: از علامت‌گذاری خانه‌های پناهنده‎گان افغان اطمینان حاصل می‌شود که اقدامات امنیتی در منطقه بهبود یافته است.
اقبال تاون تنها منطقه‌ای در شهر لاهور است که خانه‌های پناهنده‎گان در آن مشخص شده‌اند.
عبدالقادر بلوچ جنرال بازنشسته و وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان (SAFRON) برای گفت‌وگو در مورد امور پناهنده‎گان افغانستان، روز گذشته وارد این کشور شده است.
سفارت پاکستان در افغانستان اعلام کرد که وزیر امور ایالتی و مرزی پاکستان در دیدار سه جانبه با مقامات دولت کابل و نمایندگان کمیسیون سازمان ملل متحد در امور پناهنده‎گان و مهاجرین (UNHCR)، استراتژی بازگرداندن پناهنده‎گان افغانستان از پاکستان را ارائه خواهد کرد.
پاکستان بر اساس گزارش کمیسیاریای عالی پناهنده‎گان سازمان ملل، میزبان بیشترین پناهنده در جهان است.
اقامت پناهنده‎گان در پاکستان تا آخر ماه سالجاری میلادی به اتمام می‌رسد و دولت کابل نیز از اسلام‌آباد خواسته که اقامت آن‌ها را تا زمانی تمدید کند که افغانستان ظرفیت بازگشت این پناهنده‎گان را داشته باشد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.