عملیات پیچیده برای نجات ده‎ها پولیس ارزگان

- ۰۲ سنبله ۱۳۹۴

پولیس ولایت ارزگان و نیروهای بین‎المللی حاضر در افغانستان گفته‌اند که ده‎ها مامور پولیس محلی پس از بیشتر از یک ماه گرفتاری در محاصره طالبان، نجات یافتند.
جنرال توریالی ابدالی، فرمانده پولیس ارزگان به بی‎بی‎سی گفت که این افراد که تعداد آنها به ۶۰ نفر می‎رسید، از ۱۵ سرطان در منطقه ارزگان خاص به محاصره شورشیان طالبان درآمده بودند.
mnandegar-3آقای ابدالی افزود که در درگیری که میان نیروهای امنیتی و طالبان در این مدت جریان داشته، ۶۴ نفر از اعضای طالبان کشته و ده‎ها نفر دیگر زخمی شدند، اما به نیروهای امنیتی آسیبی نرسیده است.
او گفت که در عملیاتی که نیروهای ویژه پولیس و ارتش شب گذشته با هدف نجات نیروهای محاصره‌شده به راه انداختند، همه این افراد با تجهیزات و اعضای خانواده‎‎شان نجات یافتند و به شهر ترین‎کوت، مرکز ولایت ارزگان منتقل شدند.
نیروهای بین‎المللی حاضر در افغانستان موسوم به ‹حمایت قاطع› با صدور اعلامیه‎یی، این عملیات را «پیچیده» خوانده و افزوده که «نیروهای زبده ارتش» با چهار هلیکوپتر در محل محاصره فرود آمدند و ۶۰ روستایی را با اعضای خانواده‎های آنها نجات دادند.
در اعلامیه آمده که این نیروها به دستور وزارت داخله و جنرال رازق، فرمانده پولیس قندهار، از فرودگاه قندهار در تاریکی شب به پرواز درآمدند و افراد گیرمانده را از محاصره طالبان به سلامت بیرون آوردند.
یک مقام نیروهای ائتلاف گفته که این عملیات مثال قابل ملاحظه‎یی از توانایی نیروهای ویژه و نیروهای هوایی افغانستان است.
هنوز گروه طالبان درباره اظهارات فرمانده پولیس ارزگان و نیروهای بین‎المللی مستقر در افغانستان واکنشی نشان نداده است.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.