کاخ سفید: برنامه خروج ما تغـییر نمی‌کند

- ۲۲ میزان ۱۳۹۱

ایالات متحده امریکا با تاکید بر اینکه زمان بازگشت نظامیان امریکایی به کشور فرا رسیده و باید کنترل اوضاع امنیتی به نیروهای افغان سپرده شود، متعهد شد که طبق ضرب‌الاجل ۲۰۱۴ میلادی و با تکمیل روند واگذاری مسوولیت‌های امنیتی به نیروهای افغان، نیروهای نظامی امریکا به طور کامل از افغانستان خارج شوند.
جی کارنی، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت: باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا سیاستی را در نظر دارد که با توجه به آن تعداد نیروهای امریکایی در افغانستان کاهش می‌یابد و جنگ و حضور نیروها در این کشور در سال ۲۰۱۴ میلادی به پایان می‌رسد. رییس جمهوری متعهد شده تا نیروهای امریکایی را به خانه بازگرداند.
کارنی در پاسخ به انتقاد جمهوری‌ خواهان در مورد ایجاد یک زمانبندی برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفت، پیشنهاد تعیین یک ضرب‌الاجل برای خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به دولت کابل ارایه شده است چرا که ما خواهان واگذاری کامل کنترل اوضاع امنیتی به نیروهای افغان هستیم پیش از آنکه این کشور را ترک کنیم.
سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید همچنین اعلام کرد که اوباما کاملاً به انجام این کار متعهد است. وی افزود: رییس جمهوری امریکا در مبارزات انتخاباتی ۲۰۰۸ میلادی کاملا اعلام کرده بوده که جنگ در عراق را پایان می‌دهد و این کار را انجام داد. وی مشخص کرده که بار دیگر توجه خود را به سوی مقابله با القاعده و از میان برداشتن رهبر القاعده در افغانستان و پاکستان معطوف می‌کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.