موسی‌قلعۀ هلمند از چنـگ طالبـان آزاد شــد

- ۰۸ سنبله ۱۳۹۴

mnandegar-3مسوولان امنیتی می‌گویند که نیروهای دولتی توانسته‌اند ولسوالی موسی‌قلعه ولایت هلمند را از دست ستیزه‌جویان خارج و به کنترل خود درآورند.
محمدایوب سالنگی، معاون امنیتی وزارت امور داخله در صفحه توییتر خود گفته است که «حوالی ساعت سه» بامداد «ولسوالی موسی‌قلعه هلمند از وجود دشمن تصفیه شد.»
محمود آشنا سخنگوی پولیس هلمند نیز می‌گوید در عملیات پس گیری ولسوالی موسی قلعه ۲۲۰ مخالف مسلح کشته شده اند.
به گفته وی، عملیات پاکسازی که در موسی قلعه جریان داشت، در ولسوالی‌های سنگین، نوزاد، کجکی، خانشین و دیشو ادامه خواهد یافت.
طالبان تاکنون به این خبر واکنش نشان نداده است.
پنج روز پیش گزارش شد که علیرغم حملات هوایی آمریکا، جنگجویان طالبان توانستند پس از چند روز درگیری، کنترل ساختمان ولسوالی و فرماندهی پلیس موسی‌قلعه را به دست گیرند.
مسوولان شورای ولایتی هلمند روز چهارشنبه (۴سنبله) این خبر را تایید کردند.
روز پنجشنبه مقام‌های وزارت دفاع افغانستان گفتند که نیروهای افغان و نظامیان ناتو برای پس گرفتن ولسوالی موسی‌قلعه دست به عملیات مشترک زده‌اند.
گفته شده که نیروهای افغان در این عملیات از حمایت هوایی نیروهای ناتو، موسوم به حمایت قاطع، برخوردار بوده‌اند.
ولسوالی موسی‌قلعه هلمند در سال‌های گذشته محل درگیری‌های خونین و شدید بین نیروهای افغان و مخالفان مسلح دولت افغانستان بوده است و چند بار بین دو طرف دست به دست شده است.
هلمند در جنوب افغانستان از نا امن‌ترین ولایات است. این ولایت با پاکستان مرز مشترک دارد و در بسیاری از روستاهای آن شورشیان نفوذ دارند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.