یک وزیر انگلیسی فرماندهان را به خروج سریع‌تر از افغانستان واداشت

- ۲۲ میزان ۱۳۹۱

مقام‌های دفاعی انگلیس پس از آنکه وزیر مالیه این کشور تاکید کرد، همه سربازان انگلیسی باید سریعاً به خانه برگردند، در حال ایجاد طرح‌هایی به منظور خروج سریعتر از افغانستان هستند.
به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، انگلیس فاش ساخته اخیرا در یک نشست دولت این کشور به منظور بررسی خروج از افغانستان، جورج آزبورن، وزیر مالیه انگلیس هدف تداوم ماموریت انگلیس در افغانستان برای دو سال دیگر را زیر سوال برده است.
دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس وعده داده تا پایان سال ۲۰۱۴ عملیات‌های جنگی در افغانستان پایان خواهد یافت.
فرماندهان ارتش انگلیس و وزرای این کشور در حال بحث در خصوص افزایش سرعت کاهش تعداد سربازان این کشور در افغانستان با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل تعیین شده هستند و مقام‌های نظامی باید طرح‌های جدید به منظور خروج تعداد بیشتر سربازان به نسبت آنچه که تعیین شده بود ارایه کنند.
انتظار نمی‌رود تا فرا رسیدن سال جدید میلادی تصمیمی درباره خروج سربازان در سال ۲۰۱۳ گرفته شود.
جورج آزبورن ماه گذشته میلادی در یک نشست شورای امنیت ملی انگلیس که در آن وزیران بلندپایه، فرماندهان ارتش و مقام‌های اطلاعاتی حضور داشتند، حضور نظامیان انگلیسی در افغانستان را به چالش کشید.
در این نشست فرماندهان نظامی، وزیران دولت انگلیس را در جریان عملیات‌هایی که قرار است طی دو سال آینده هزاران سرباز را درگیر کند، گذاشتند.
گفته شده که جورج آزبورن واکنش نشان داده و طرح پیشنهاد شده برای خروج از افغانستان را زیر سوال برده و پرسیده است چرا نیروهای انگلیسی نباید همین حالا به خانه برگردند؟
به گفته یک منبع خبری، واکنش وزیر مالیه انگلیس برای مقام‌های دفاعی به طور عمدی «تحریک‌آمیز» بوده است. در شرایطی که مقام‌های ارتش و وزیران دولت انگلیس در حال بحث بر سر چارچوب زمانی خارج کردن ۹ هزار سرباز این کشور از افغانستان هستند، واکنش جورج آزبورن منجر به طولان شدن فرآیند تصمیم‌گیری درباره تعداد سربازانی شده است که باید سال آینده میلادی از افغانستان خارج شوند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.