کارمند امنیت ملی چه‌گونه فال‌بین شد؟

گزارشگر:چهار شنبه 11 سنبله 1394 - ۱۰ سنبله ۱۳۹۴

mnandegar-3فال‌بینی در افغانستان پیشینۀ درازی دارد. کسانی که به فال‌بینی اعتقاد دارند، برای بازشدن دروازۀ مشکلات‌شان، به فال‌بین مراجعه می‌کنند. همزمان فال‌بینی و تعویذ‌نویسی دست‌کم در افغانستان، پیشۀ پردرآمدی محسوب می‌شود. به علت اعتقاد مردم به انواع و اقسام خرافات و مفاهیم ماورایی، مراکز فال‌بینی و تعویذنویسی بسیار استقبال شده اند. نکتۀ قابل توجه این است که بیشتر مراجعین این مراکز را زنان تشکیل می‌دهند.
گاردین در تازه‌ترین گزارشش از مردی سخن گفته که پیشۀ فال‌بینی تمام زنده‌گی‌اش را تغییر داده است. عرب‌شاه بیست سال می‌شود که مشغول فال‌بینی و تعویذنویسی است. او در هر ماه نزدیک به هزار مشتری دارد. عرب‌شاه می‌گوید، پیش از آن که به این حرفه روی آورد، برای مدتی در ریاست امنیت ملی افغانستان کار می‌کرده است.
فال‌بین کابل ادعا می‌کند که برای آموزش و فراگیری حرفۀ فال‌بینی، به شهر ولگراد روسیه رفته است و در آن جا با برخی از مهارت‌های ارتباط با جهان ماورا آشنا شده است.
میز کار عرب‌شاه، پر از کتاب‌ها و سی‌دی‌هایی با عناوینی چون هپنوتیزم، کف‌شناسی و تعویذنویسی است.
خبرنگار گاردین از عرب‌شاه مصرانه خواست که جن را به او نشان دهد؛ اما عرب‌شاه بهانه آورد و گفت، «جن‌ها با من کاری ندارند، اگر آن‌ها را احضار کنم می‌ترسم که به تو آسیب برسانند. پس اجازه بده تا نخست وضعیت آب‌وهوا را در گوگل جست‌وجو کنم، تا فردا ببینیم که چه می‌شود.»
مراجعین عرب‌شاه نه‌تنها در افغانستان، بل‌که از آن سوی مرزها نیز از طریق تلیفون با وی در تماس اند. پناهنده‌گانی که از کشورهای غربی و با فرستادن تصاویری از دادستان‌ها، از فال‌بین کابلی می‌خواهند تا با مشاهدۀ این تصویرها، برای گشایش مشکل پذیرش‌شان راه‌حلی چاره کند.
عرب‌شاه اخیراً برای پیشبرد بهتر کارهایش، دستیاری استخدام کرده است که وظیفه‌اش، پاسخ دادن به تماس‌های پنج تلفن همراه است. عرب‌شاه دو گوشی «سامسونگ گلاکسی» یک گوشی «آیفون» یک «اچ تی سی» و یک «اپل واچ» دارد.
عرب‌شاه همچنین چاشت‌ها برای صرف غذا به یکی از بهترین رستورانت‌های شهر می‌رود و غذای مورد علاقه‌اش نیز ماهیچه است.
هرچه که باور به مسایل فراطبیعی بیشتر شود، به همان نسبت وضع مالی فال‌بین کابلی نیز بهتر می‌شود. فال‌بین کابلی به تازه‌گی طرحی برای سرمایه‌گذاری و استفاده از سرمایۀ هنگفتی که در اختیار دارد، آماده کرده و به زودی قرار است از این سرمایه بهره‌برداری کند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.