رهبری تیم ملی فوتبال افغانستان: آمادۀ رویارویی با جاپان هستیم

گزارشگر:سه شنبه 17 سنبله 1394 - ۱۶ سنبله ۱۳۹۴

mnandegar-3سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان در دومین نشست تمرینات این تیم در ورزشگاه آزادی تهران گفت که هواداران تیم افغانستان بهترین هستند و با وجود مشکلات و قیمت بالای بلیت در بازی با جاپان بازهم ما را تنها نخواهند گذاشت.
تیم ملی فوتبال افغانستان پس از ورود به تهران تمرینات خود را برای رویارویی با تیم ملی جاپان که قرار است امروز سه شنبه در ورزشگاه آزادی این شهر برگزار شود، آغاز کرده است.
باوجودی که تمرینات تیم ملی نوپای افغانستان سخت و طاقت فرسا بوده اما بازیکنان روحیه خوبی برای بازی مقابل تیم قدرتمند جاپان دارند.
این در حالی است که مربی، بازیکنان و کادر فنی تیم ملی افغانستان جدای از نتیجه بازی، به حضور گرم و صمیمی هواداران این تیم امیدوار هستند و با بوجود گلایه از قیمت بالای بلیت در نظر گرفته شده برای این بازی، بازهم حضور پرشور مهاجرین افغانستانی را در وزرشگاه یکصد هزار نفری آزادی حس می‌کنند و آن را قوت قلبی برای خود می‌دانند.
در ادامه نشست صمیمی «اسلوان اسکلیزیچ» سرمربی، «علی‌عسکر لعلی» کمک مربی و «جلال‌الدین شریعتیار» کاپیتان تیم ملی افغانستان را با خبرنگار تسنیم مطالعه می‌کنید:
تسنیم: آقای اسکلیزیچ شما به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان، دومین نشست تمرین تیم ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
امروز تمرینات تیم ملی افغانستان نسبت به روز گذشته عالی بود.
همچنین تغییراتی در تاکتیک این تیم ایجاد شده، با این حال برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات در کادر فنی نمی‌توانیم تاکتیک‌های مختلف را تمرین کنیم، اما در بازی مقابل تیم ملی جاپان برنامه خاصی را مد نظر داریم.
تسنیم: روحیه جمعی بازیکنان برای بازی با جاپان در چه سطحی است؟
همه بازیکنان متوجه اهمیت این بازی هستند و بر همین اساس بازی‌های جاپان را تحلیل کرده‌ایم، آن‌ها خیلی سریع و قوی هستند و در سطح بالایی از فوتبال جهان بازی می‌کنند.
اما تماشاچیان و حامیان ما بهترین هستند و فکر می‌کنم با وجود قیمت بالایی که برای بلیت اعلام شده، باز هم ما را تنها نخواهند گذاشت وما از داشتن چنین هوادارانی واقعا به خود می‌بالیم.
تسنیم: آقای لعلی شما مربی تیم ملی افغانستان هستید، چه ارزیابی از تمرینات این تیم دارید؟
خدا را شکر بازیکنان سرحال هستند، اما تیم ملی جاپان خیلی قوی است که بر همین اساس باید تمرینات ویژه‌ای انجام شود و امیدواریم بچه‌ها بتوانند تاکتیکی که مدنظر سرمربی تیم است را پیاده کنند.
تسنیم، برای بازی مقابل جاپان محروم یا مصدومی دارید؟
متاسفانه در تمرینات مقابل بازی با تایلند «مصطفی آزاد» که همیشه خوش درخشیده، مصدوم شده و در حال حاضر برای درمان عازم آلمان شده است بنابراین در بازی با جاپان تیم ملی افغانستان را همراهی نمی‌کند.
همچنین سرمربی تیم ملی افغانستان دو بازیکن به نام‌های «مدیسر زکریا» و «سنجر احمدی» را از فهرست بازیکنان حذف کرده و به جای آن‌ها دو بازیکن دیگر را جایگزین کرده است.
تسنیم، روحیه جمعی بازیکنان برای بازی مقابل جاپان در چه وضعیتی قرار دارد؟
نقطه قوت تیم ملی فوتبال افغانستان در انسجام روحیه تیمی آن‌ها است و در کنار آن بچه‌ها توانایی بازی در این دیدار را نیز دارا هستند.
تسنیم، به غیر از تمرینات بازیکنان چه برنامه های دیگری در تهران دارید؟
بخاطر اینکه بازیکنان در تمرینات فشرده به سر می‌برند و تمام نیروی آن‌ها برای دیدار مقابل جاپان معطوف شده، هیچ برنامه دیگری مد نظر نیست.
تسنیم، قیمت بلیت برای تماشای بازی افغانستان و جاپان ۵۰هزار تومان اعلام شده، به نظر شما این مبلغ روی تعداد تماشاچی‌ها و حامیان تیم ملی افغانستان تأثیری ندارد؟
تأثیر گذار است اما با این وجود امیدواریم که شاهد حضور تعداد زیادی از هواداران واقعا بی‌نظیر تیم ملی افغانستان در برابر جاپان باشیم.
هواداران تیم ملی افغانستان در هر شرایطی حتی زمانی که این تیم بازی را واگذار کرده ما را همراهی کرده‌اند و انتظار داریم به میزان ظرفیتی که اجازه داده شده تماشاچی‌ها حضور یابند.
تسنیم، هفت نفر از بازیکنانی که در ترکیب تیم ملی افغانستان در قهرمانی جنوب شرق آسیا حضور داشتند در فهرست کنونی تیم غایب هستند، به نظر شما این مسئله تاثیری رو نتایج تیم می‌گذارد؟
سه سال است که از قهرمانی تیم ملی افغانستان در مسابقات جنوب شرق آسیا می‌گذرد و در این مدت این تیم از نگاه کیفی تغییراتی داشته و قطعا از این لحاظ قوی‌تر شده است.
تسنیم، بازی در مقابل جاپان را چطور پیش بینی می‌کنید؟
بازی با جاپان سخت خواهد بود، زیرا این تیم یکی از قدرتمندترین تیم‌های آسیایی می‌باشد و از طرفی هم تلاش شده تا در سبک بازی افغانستان تغییر ایجاد کرده و در کادر تیم ملی نیز رویکرد حرفه‌ای بوجود آوریم.
تیم ملی فوتبال افغانستان اول راه است و به زمان نیاز دارد و در سه تا چهار سال آینده در برابر تیم‌هایی مثل جاپان بهتر ظاهر خواهیم شد.
تسنیم: آقای شریعتیار شما به عنوان کاپیتان تیم ملی افغانستان بازی را چطور پیش بینی می‌کنید؟
با اینکه اطلاع کامل از قدرت تیم ملی جاپان داریم، اما بازیکنان تیم ملی افغانستان نیز به سختی تمرین کرده‌اند و آماده رویارویی با جاپان هستند.
بازیکنان جاپان افراد شناخته شده‌ای هستند و برخی از آن‌ها در تیم‌های مطح اروپایی حضور دارند، با این حال از بازی در مقابل آن‌ها ترسی نداریم.
تسنیم، حضور هواداران تیم ملی افغانستان در بازی مقابل جاپان چه تأثیری بر روی بازیکنان خواهد داشت؟
بدون شک تأثیر فراوانی می‌گذارد، در بازی اخیر که در مقابل سوریه در مشهد مقدس بازی می‌کردیم، با حضور تعداد زیاد هواداران در ورزشگاه احساس می‌کردیم که در خانه حضور داریم.
اما در مورد قیمت بالای بلیت دیدار تیم ملی افغانستان و جاپان باید بگویم که، مردم افغانستان اکثرا زندگی سختی دارند و امیدوارم در مورد هزینه در نظر گرفته شده پیرامون فروش بلیت به هواداران تجدید نظر شود.
تسنیم: به نظر شما نتیجه بازی چه خواهد شد؟
بازی نزدیکی خواهد بود، اگر بچه‌ها با تمام توان بازی کنند فکر می‌کنم در نهایت بتوانیم مساوی کنیم و حداکثر یک صفر یا دو صفر بازی را به پایان برسانیم.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.