سفیر آلمان در کابل به مردم افغانستان: به آن‌چه دربارۀ پذیرش پناهجو در آلمان می‌شنوید باور نکنید

- ۲۵ سنبله ۱۳۹۴

در پی هجوم پناهندگان به اروپا، سفیر آلمان در کابل گفت که مردم افغانستان آنچه در مورد پذیرش همه پناهجویان در آلمان می شنوند، باور نکنند.
مارکوس پوتزل سفیر کشور آلمان در کابل، در پی انتشار اخبار مربوط به پذیرش همه پناهجویان در آلمان، خطاب به مردم افغانستان اظهار داشت: «همه آنچه را درباره آلمان می‌شنوید، باور نکنید».
mnandegar-3وی افزود: از هر سه پناهجوی افغان، آلمان تنها اسناد مهاجرت یک نفر را بررسی می‌کند.
سفیر آلمان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها تصاویر پذیرایی گرم از پناهجویان در آلمان را منتشر کرده‌اند، اما این بدان معنی نیست که همه می‌توانند در آلمان پناهنده شوند.
گفتنی است، دولت آلمان اقدام به راه‌اندازی کمپینی برای اطلاع‌رسانی به پناهجویان کرده است تا اعلام کند که خانه‌های خود را به قصد اروپا ترک نکنند.
پیش از این اعلام شده بود که دولت آلمان تا سقف ۸۰۰هزار پناهجو را خواهد پذیرفت.
از سوی دیگر فرانک اشتاین‌مایر وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرده است که همه کشورهای اروپایی باید برای حل بحران مهاجرت به اروپا سهم بگیرند.
سازمان جهانی مهاجرت نیز در گزارش‌های خود منتشر کرد که از آغاز سال جاری میلادی، بیش از ۴۳۰هزار پناهجو برای رسیدن به اروپا، با عبور از دریای مدیترانه زندگی خود را به‌خطر انداخته‌اند. همچنین ۲۷۰۰ پناهجو در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند.
همزمان با اعلام احتمال افزایش شمار پناهجویان در سال ۲۰۱۶ از سوی سازمان ملل، مجارستان روز گذشته اعلام کرد مرز خود با صربستان را خواهد بست.
از سوی دیگر دولت اتریش نیز از افزایش تدابیر امنیتی برای جلوگیری از ورود غیرقانونی پناهندگان، در مرز مشترک با مجارستان خبر داد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.