پوتین: اوضاع در افغانستان رو به وخامت است

- ۲۵ سنبله ۱۳۹۴

رییس‌جمهور روسیه در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان از احتمال نفوذ داعش از افغانستان به کشورهای آسیای میانه ابراز نگرانی کرد.
ولادیمیر پوتین رییس ‎جمهور روسیه روز گذشته در نشست سازمان پیمان امنیت جمعی در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان اعلام کرد: اوضاع در mnandegar-3افغانستان با گسترش گروه تروریستی داعش رو به وخامت است.
وی گفت: با نفوذ گروه تروریستی داعش در افغانستان وضعیت افغانستان بدتر شده است.
رییس‌جمهور روسیه اذعان داشت: در حال حاضر خطر فزاینده از نفوذ احتمالی ترویست‎ها و گروه‌های افراطی از افغانستان به دیگر کشورهای منطقه وجود دارد.
وی در ادامه صحبت‌های خود پیرامون افغانستان خاطرنشان کرد: نیروهای ناتو در افغانستان در مبارزه با کشت خشخاش و تولید مواد مخدر در این کشور نیز ناموفق بوده‌اند.
پوتین افزود: از سویی نیز انتظاراتی که از جامعه جهانی در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان می‌رفت نتیجه مثبتی به همراه نداشته است و قاچاق مواد مخدر از این کشور به آسیای میانه یک تهدید رو به افزایش است.
ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در حالی از احتمال نفوذ داعش در آسیای میانه و روسیه نگران است که چندی پیش عبدالرشید دوستم معاون اول رییس‌جمهور افغانستان تأکید کرد: مسکو باید برای جلوگیری از نفوذ داعش در آسیای میانه و روسیه به افغانستان کمک کند و نیروهای نظامی و هوایی افغان را به تجهیزات مدرن و بالگردها و هواپیماهای جنگی مجهز کند.
یادآور می‌شود که روسیه، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ارمنستان و بلاروس از اعضای دایمی سازمان پیمان امنیت جمعی هستند و افغانستان و صربستان به عنوان اعضای ناظر می‌باشند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.