وزارت خارجه: اظهارات عمران خان شرم‌آور است

- ۲۳ میزان ۱۳۹۱

وزارت خارجه افغانستان اظهارات رهبر تحریک انصاف پاکستان در مورد جنگ این کشور را به شدت محکوم نموده و آن را شرم آور توصیف می‌کند.
جانان موسی‌زی سخنگوی این وزارت می‌گوید، این اظهارات عدم آگاهی یک رهبر سیاسی پاکستان را از ریشه‌های تروریزم و خشونت‌های جاری در افغانستان برملا می‌سازد.
آقای موسی‌زی که به روز یکشنبه در کابل با خبرنگاران صحبت می‌کرد، در زمینه چنین ابراز نظر کرد: وزارت امور خارجه افغانستان به نوبه خود اظهارات آقای عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان را با شدید ترین الفاظ رد و تقبیح می‌کند.
اظهارات آقای عمران خان یا نا آگاهی بسیار خطرناک وی را در مورد ریشه های تروریستی، حملات و خشونتی که در افغانستان صورت می‌گیرد، نشان می‌دهد. و یا هم نشان دهنده نیت سوء شخص عمران در برابر مردم افغانستان است. این یک عمل کاملاً غیر مسوولانه و شرم آور است.»
عمران خان رهبر تحریک انصاف پاکستان هفته گذشته در شهر پشاورگفت که جنگ جاری بر ضد نیروهای بین المللی در افغانستان، جهاد است.
شورای عالی صلح و شورای سراسری علمای افغانستان نیز اظهارات رهبر تحریک انصاف پاکستان را در مغایرت با دین اسلام و یک توطیه استخباراتی عنوان کردند.
این گفته های عمران خان در حالی ابراز می گردند که تلاش‌ها برای آغاز گفت‌وگو ها در مورد امضای تواقفنامه درازمدت استراتیژیک میان کابل و اسلام آباد ادامه دارند.
اما جانان موسی زی سخنگوی وزارت خارجه افغانستان آغاز این گفت وگوها را مشروط برعملی کردن خواسته‌های افغانستان می‌داند.
آقای موسی زی گفت: «هر گونه صحبت ها و بحث های عملی در رابطه به یک سند همکاری های ستراتیژیک میان افغانستان و پاکستان مشروط است به پیشرفت در موارد مشخص که بین دو کشور وجود دارند. به خصوص حمایت عملی پاکستان از پروسه صلح افغانستان، از بین بردن مراکز، پایگاه ها و پناه گاه های ترویزم و طالبان در پاکستان و تطبیق کامل موافقتنامه تجارت و ترانزیت میان دو کشور.»
روسای جمهور افغانستان و پاکستان حدود سه هفته پیش در نیویارک روی امضای توافقنامه همکاری های درازمدت ستراتیژیک میان دو کشور توافق کردند.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.