حقیقت وجودتان را بشناسید!

- ۲۳ میزان ۱۳۹۱

بخش دوم و پایانی

امنیت و سلامت:
وقتی که می‌خواهید تصمیمی اتخاد کنید، باید آینده‌نگر باشید و ببینید که تاثیر آن روی شما، همکاران‌تان و نسل آینده چیست. پیشنهاد این آینده‌نگری را نداریم و به اثرات طولانی‌مدت یک تصمیم توجه نمی‌کنیم و اغلب تصمیماتی اتخاذ می‌کنیم که در کوتاه‌مدت اثربخش هستند، اما تبعات آن در طولانی‌مدت روشن و شفاف نیست.
فرصت‌ها و اهداف
آیا اگر این گزینه را انتخاب کنید، بازهم به فرصت‌های گوناگون دسترسی خواهید داشت؟ آیا می‌تواند فرصت‌های بیشتری برای‌تان فراهم کند؟ آیا علاوه بر این‌که نیازهای احساسی شما را تامین می‌کند، در نیل به اهداف شغلی هم موثر است؟
نتیجه
اگر تصمیمی که گرفته‌اید، روند سخت و دشواری پیش‌رو داشته باشد، فقط یک چیز می‌تواند شما را به ادامۀ راه تشویق کند؛ این‌که بدانید پس از تلاش و کوشش فراوان به نحو احسن نتیجه خواهید گرفت. این انگیزه باعث می‌شود که اعتماد به نفس شما بالا رود و انرژی موجود در سیستم نیز افزایش می‌یابد.
ارتباطات:
گاهی اوقات ما در کارمان یکه و تنها می‌مانیم. ممکن است دیگران ما را تنها بگذارند یا خودمان احساس کنیم خیلی تواناییم و کمک دیگران را رد کنیم. اما بدانید که اگر با همکاران‌مان و دیگر منابع آگاه ارتباط داشته باشیم و تصمیمی اتخاذ کنیم که این ارتباطات موثر، برقرار شوند و دوام داشته باشند، تصمیم خلاق و عاقلانه‌یی گرفته‌ایم.
رضایت
وقتی که در پایان روز تصمیم‌های‌تان را مرور می‌کنید، خوشحال می‌شوید و از این‌که این‌چنین مدیری هستید، به خود می بالید یا این‌که سردرگم و عصبی خواهید شد، چرا که کارها مثل کلاف سردرگمی به نظر می‌آیند؟ اگر گزینۀ دوم صحیح است، باید حتماً در تصمیم‌های‌تان تجدید نظر کنید.
احساس و نیروی درون
و در آخر باید گفت تصمیم‌هایی که ارتباط شما با نیروی درونی و هستۀ اصلی وجودتان را تقویت می‌کنند، تصمیماتی هستند که بهترین نتایج را به دنبال خواهند داشت.
تصمیماتی که ویژه‌گی‌های بالا را داشته باشند، خلاقیت شما را تقویت کنند، به کارهای مفید با اثرات سازندۀ طولانی‌مدت منجر شوند و به شما و همکاران‌تان رضایت و آرامش خاطر هدیه کنند، بهترین‌هایی هستند که پیش‌روی شما هستند. این گزینه‌ها خالق انرژی هستند و آن را هدر نمی‌دهند. ما با اتخاذ آن‌ها به آسوده‌گی و آرامش می‌رسیم، چرا که می‌دانیم نتیجه هرچه که باشد، از سخت‌کوشی، درایت و دوراندیشیِ ما سرچشمه گرفته است.
ما خودمان نگارندۀ سطرهای دفتر زنده‌گی شخصی و شغلی‌مان هستیم. البته هر کدام‌مان در معرض انواع فشارها، قدرت‌ها و جبرهایی هستیم که تاریخ بر ما تحمیل می‌کند، اما در عوض صاحب درایت و خلاقیت هستیم و این هنر را داریم که با دیگران ارتباط برقرار کنیم. این نیروها به من و شما یاری می‌کنند که کشتی زنده‌گی‌مان را در این جریان زنده‌گی هدایت کنیم؛ جریانی که گاهی بسیار متلاطم و خطرناک است. «فردریک داگلاس» یکی از سیاه‌پوستانی بود که قبل از جنگ داخلی امریکا برای نهضت آزادی سیاه‌پوستان و مبارزه با برده‌گی فعالیت می‌کرد. این سخن‌ران و مبارزه مشهور می‌گوید: «حقیقت وجودتان را بشناسید و در عین حال، عمل کنید و دست به کار شوید. برای نیل به آن‌چه می‌دانید راست و حقیقت است، خطر کنید.»
مترجم: آذین صحابی
گرفته شده از: تفاهم‌نیوز

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.