دولت خیالی! شناسایی ۵۰ هزار معلول «خیالی»

گزارشگر:دوشنبه 6 میزان 1394 - ۰۵ میزان ۱۳۹۴

نسرین اوریاخیل، وزیر کار و امور اجتماعی، شهدا و معلولین می‌گوید که مسوولان این وزارت توانسته اند ۵۰ هزار کارت جعلی که به معلولین خیالی در سرتاسر کشور توزیع شده بودند را شناسایی کنند. به گفتۀ خانم اوریاخیل، شماری از افراد با استفاده از این کارت‌ها هرماه از دولت معاش می‌گرفتند.
گفتنی است که وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین، هر شش ماه گزارشی از نظارت بر کم‌و‌کیف ادارات و دفاتر مربوطۀ خود را تهیه کرده و به mnandegar-3نشر می‌سپرد. خانم اوریاخیل می‌گوید که وزارت کار و امور اجتماعی مبارزۀ سختی را علیه هرگونه فسادی در این وزارت به راه انداخته و مصمم است که تمامی ادارات را از وجود فساد پاکسازی کند.
وزیر کار و امور اجتماعی در مصاحبه‌یی اختصاصی به سلام‌وطندار می‌گوید که این وزارت پس از شناسایی ۵۰ هزار معلول خیالی، توانسته است که به تعداد ۶۰۰ معلول که همزمان از دو کارت استفاده می‌کرده اند را شناسایی کرده و آن‌ها را به دادستانی معرفی کند.
تا هنوز آمار دقیقی از معلولین و خانواده‌های شهدا در افغانستان در دست نیست؛ اما بنا به گفتۀ خانم اوریاخیل، ۲٫۷ درصد نفوس افغانستان معلول است. این وزارت می‌گوید که به زودی شمار دقیق معلولین و خانواده‌های شهدا را اعلام خواهد کرد.
پیش از این وزیر معارف از مکاتب خیالی و معلمان خیالی خبر داده بود و رییس جمهور غنی نیز از سربازان و نیروهای امنیتی خیالی.
این مسأله عمق فساد در دولت پیشین را به وضوح نشان می‌دهد.

اشتراک گذاري با دوستان :

Comments are closed.